به گزارش اکوایران، سربازان اوکراینی با سلاح‌های ساخت‌ کره شمالی دیده شده‌اند. وزارت دفاع اوکراین مدعی شده است که این سلاح‌ها‌ در منطقه باخموت توسط سربازان اوکراینی مصادره شده که نشان‌دهنده استفاده روسیه از تسلیحات کره شمالی است. این در حالی است که ایالات متحده، روسیه را به دلیل قراردادهای تسلیحاتی این‌ کشور با کره شمالی متهم کرده است. هر دو کشور اما ادعای ایالات متحده را تکذیب کرده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، فایننشال تایمز روز شنبه گزارش داد که سربازان اوکراینی همراه موشک‌های کره شمالی دیده شده‌اند؛ موشک‌هایی که به گفته آنها توسط یک کشور «دوست» قبل از تحویل به اوکراین ضبط شده بودند. به گفته این روزنامه، وزارت دفاع اوکراین گفته که این سلاح‌ها برای روس‌ها است.

ایالات متحده، کره شمالی را به ارائه تسلیحات به روسیه، از جمله محموله‌های ادعایی از طریق دریا، متهم کرده است؛ اما در باب این موضوع مدرکی ارائه نکرده و تسلیحات کره شمالی به طور گسترده در میدان‌های نبرد در اوکراین مشاهده نشده است. کره شمالی و روسیه نیز معاملات تسلیحاتی را تکذیب کردند.

در این گزارش عنوان شده که تسلیحات کره شمالی توسط سربازان اوکراینی مصادره شده است. این تسلیحات از سیستم‌های موشکی چندپرتابی گراد متعلق به دوران شوروی بوده که در نزدیکی شهر ویران‌شده باخموت در شرق (محل درگیری طولانی‌مدت) از آن استفاده می‌شد.

سرگئی شویگو - وزیر دفاع روسیه - هفته گذشته برای جشن هفتادمین سالگرد پایان جنگ کره، به پیونگ یانگ سفر کرد. این اولین دیدار مقام ارشد دفاعی مسکو از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 بود.

در طول این دیدار، عکس‌هایی نیز از شویگو در حال مشاهده موشک‌های بالستیک کره شمالی در یک نمایشگاه نظامی در پیونگ یانگ گرفته شد که نشان‌دهنده روابط عمیق دو‌ کشور و صف‌آرایی در مقابل ایالات متحده است.