به گزارش اکوایران، ابراهیم رئیسی که پیش از این چندباری تلاش کرده بود بر نگاه فرهنگی در مقوله حجاب تاکید کند، امروز (چهارشنبه، 18 مرداد) در آیین بزرگداشت شهدای مدافع حرم برای کشف حجاب خط و نشان کشیده و گفته است: این بساط کشف حجاب حتما جمع خواهد شد؛ هیچ نگران نباشید.

رئیسی خطاب به خانواده‌های شهدا اظهار کرد: من به خانواده‌های شهدا اطمینان می‌دهم اگر کسی به خون‌های مطهر شهیدان خیابنت کند، رسوا خواهد شد. مگر کسی می‌تواند به دین خدا خیانت کند؟

وی افزود: من به شما عرض کنم که این بساط کشف حجاب هم حتما جمع خواهد شد. هیچ نگران نباشید. افرادی غافل هستند که باید بیدارشان کرد. عده معدودی هم هستند که ممکن است به صورت سازمان‌یافته و با آموزش‌های بیگانگان حرکتی جهت‌دار داشته باشند که تکلیفشان روشن است. به غافلان و بی‌خبران و بی‌اطلاع‌ها هم حتما باید آگاهی داد.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه با بیان اینکه شهدا نشان دادند روشنفکران زمان خود هستند زیرا ضرورت‌های جامعه را شناختند و آماده خطرپذیری برای ایفای نقش شدند، گفت: چهره سیاسی در جامعه کسی است که ضرورت‌ها و نیازهای جامعه را بشناسد و خود را برای رفع این نیازها آماده کند و در این عرصه آماده خطر کردن و پذیرفتن خطرات باشد نه فقط برای امنیت ایران اسلامی بلکه برای امنیت منطقه جانفشانی کند.

رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه حضور نیروهای ما در منطقه و در دفاع از حرم و حریم، امنیت ساز شد، اظهار کرد: حضور نیروهای ما در جای‌جای این منطقه امنیت‌ساز است و برخلاف دشمن و بیگانگان که حضورشان امنیت را به خطر می‌اندازد، هرجا ایران حضور یافت حضورش امنیت‌ساز بود. حضور بیگانگان حتما در منطقه امنیت ایجاد نمی‌کند.