به گزارش اکوایران، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه مزدور واگنر در اولین ویدیو از شورش کوتاه و ناموفقش در اواخر ژوئن نشان داد که احتمالاً در آفریقا حضور دارد. این ویدئو در کانال‌های تلگرامی وابسته به گروه واگنر منتشر شد.

به نوشته الجزیره، پریگوژین تفنگ به دست، در یک بیابان با لباس استتار ایستاده بود. در دوردست افراد مسلح بیشتری و یک وانت‌بار دیده می‌شدند. سخنان پریگوژین و برخی پست‌ها در کانال‌های طرفدار واگنر نشان می‌دهد که این فیلم در آفریقا فیلمبرداری شده است.

او گفت: «دما بالای ۵۰ درجه است. همه چیز آن‌طوری است که ما دوست داریم. گروه واگنر در تمام قاره‌ها روسیه را سربلند و آفریقا را آزادتر می‌کند. عدالت و شادی برای مردم آفریقا. ما زندگی را برای داعش و القاعده و دیگر راهزنان به کابوس تبدیل می‌کنیم». او افزود واگنر به عضوگیری ادامه داده و این گروه «وظایفی را که تعیین شده بود انجام خواهد داد».

شماره تلفنی نیز در این ویدیو برای کسانی که می‌خواهند به این گروه بپیوندند، قرار داده شد.

آینده واگنر و پریگوژین از زمانی که دو ماه پیش شورشی کوتاه را علیه تشکیلات دفاعی روسیه رهبری کرد، نامشخص بود. کرملین گفت که او و برخی از سربازانش که در برخی از شدیدترین نبردهای جنگ اوکراین شرکت کرده‌اند، عازم بلاروس خواهند شد.

از زمان شورش، برخی از مبارزان واگنر به بلاروس نقل مکان کرده و آموزش ارتش را در آنجا آغاز کردند. پریگوژین در اظهاراتی که در اواخر ژوئن منتشر شد، گفت که واگنر آماده است حضور خود را در آفریقا بیشتر کند.