به گزارش اکوایران، خبرگزاری عربستان سعودی در روز چهارشنبه اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه توافق کردند که به تلاش‌های خود برای ثبات بازارهای انرژی ادامه دهند.

به نوشته العربیه، رهبران دو کشور در یک تماس تلفنی «روابط متمایز دوجانبه بین دو کشور و فرصت‌های توسعه آن در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند». این خبرگزاری افزود: «آن‌ها همچنین درباره موضوعات دیگری از جمله «اجلاس اخیر بریکس و اشتیاق پادشاهی برای ایجاد مشارکت‌های اقتصادی و آرزوی این کشور برای همکاری با کشورهای بریکس» گفتگو کردند.

اوایل روز چهارشنبه، کرملین اعلام کرد که پوتین تلفنی با بن سلمان صحبت کرده و توافقات اخیر در مورد کاهش عرضه و ثبات در بازارهای جهانی انرژی را تضمین کرده است. علی‌رغم رشد بازار نفت و انتظارات تحلیل‌گران برای عرضه محدود در سه‌ماهه چهارم، عربستان سعودی و روسیه در روز سه‌شنبه از تمدید کاهش داوطلبانه عرضه نفت تا پایان سال خبر دادند،

روسیه با کاهش صادرات نفت به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز موافقت کرده، در حالی که عربستان سعودی کاهش تولید داوطلبانه نفت خود را به میزان ۱ میلیون بشکه در روز تمدید می‌کند.

کرملین گفت که رهبران از همکاری بین کشورهایشان در چارچوب گروه تولیدکنندگان پیشرو نفت اوپک‌پلاس بسیار راضی بوده‌اند. کرملین در گزارش خود از این تماس گفت: «مشخص شد که توافق‌های حاصل‌شده در مورد کاهش تولید نفت، همراه با تعهدات داوطلبانه برای محدودکردن عرضه کالا، تضمین ثبات بازار جهانی انرژی را ممکن می‌سازد».