به گزارش اکوایران، نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز شنبه در نشست سران گروه 20  در دهلی نو گفت که اتحادیه آفریقا به عضویت دائمی  گروهی که شامل ثروتمندترین و قدرتمندترین کشورهای جهان است، در آمد.

بدین ترتیب، اتحادیه آفریقا، یک نهاد قاره ‌‌ای متشکل از 55 کشور عضو، اکنون وضعیتی مشابه اتحادیه اروپا دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، مودی در سخنان افتتاحیه خود در این اجلاس، از ازعلی عسومانی به نمایندگی اتحادیه آفریقا، دعوت کرد تا به عنوان یک عضو دائمی بر سر میز رهبران گروه 20 بنشیند.

در پیامی در حساب رسمی مودی در پلتفرم رسانه اجتماعی X، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، آمده: «مفتخرم از اتحادیه آفریقا به عنوان عضو دائمی خانواده G20 استقبال می‌کنم. این امر باعث تقویت G20 و همچنین تقویت صدای جنوب جهانی می شود».

سایر موضوعاتی که در این اجلاس در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود شامل وام‌های بیش‌تر به کشورهای در حال توسعه توسط نهادهای چندجانبه، اصلاح ساختار بدهی بین‌المللی، مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال و تأثیر ژئوپلیتیک بر امنیت غذایی و انرژی است.

پیش‌نویس 38 صفحه‌ای که بین اعضا پخش شد، پاراگراف «وضعیت ژئوپلیتیک» را خالی گذاشت - که منعکس‌کننده اختلاف عمیق بر سر جنگ در اوکراین است - اما 75 پاراگراف دیگر حاکی از توافق گسترده در مورد موضوعاتی مانند ارزهای دیجیتال و اصلاحات در بانک‌های توسعه چندجانبه بود.

G20 قبلاً شامل 19 کشور و اتحادیه اروپا بود که اعضای آن حدود 85 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی، بیش از 75 درصد تجارت جهانی و حدود دو سوم جمعیت جهان را تشکیل می دادند.

20230909_104540