به گزارش اکوایران، ۲۲ مرداد سال جاری بود، حدود یک ماه پیش که دومین حمله تروریستی به حرم حضرت احمد بن موسی ملقب به شاهچراغ رخ داد. عامل اصلی این حمله در محوطه حرم دستگیر و در ادامه پشتیبان و همدستان وی نیز بازداشت شدند. قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست این پرونده یکم شهریورماه در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شیراز صادر شد.

حالا قوه قضائیه اعلام کرده که اولین جلسه محاکمه ۳ تن از عاملان حمله تروریستی اخیر به حرم شاهچراغ با حضور متهمان وکلای مدافع آنان، اولیای دم دو شهید حادثه و جمعی از جانبازان و شاهدان حمله تروریستی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی برگزار شده است.

اتهامات متهمان پرونده حمله تروریستی حرم شاهچراغ

نماینده دادستان در ادامه به اتهامات متهم ردیف اول رحمت‌اله نوروزاف با اسم مستعار «اسلم یار» پرداخت و بیان داشت: «اتهامات وی محاربه و افساد فی الارض، عضویت در گروه تروریستی داعش به قصد اقدام علیه امنیت کشور، بغی است».

شیرازیان نماینده دادستان عمومی و انقلاب شیراز اتهام وارده به متهمین ردیف دوم و سوم حبیب اله عرب زاده و امر اله نظری را معاونت در افساد فی الارض و معاونت در محاربه، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همراهی با گروه تروریستی داعش خواند. وی در پایان دفاع از کیفرخواست صادره مطابق موازین قانونی از دادگاه خواستار صدور حکم و در نظر گرفتن اشد مجازات برای متهمین شد.

در ادامه رئیس دادگاه ضمن فراخواندن اولیای دم شهدای این حمله تروریستی و همچنین جانبازان و مصدومین حادثه و شاهدان عینی ضمن اخذ شکایت به ثبت اظهارات آنان پرداخت.

قاضی ساداتی پس از اخذ شکایات شکات پرونده، رحمت اله نوروز اف متهم ردیف اول را به جایگاه فراخواند و ضمن تفهیم مجدد اتهامات قرائت شده در کیفرخواست به وی، خواستار ارائه توضیحات مبسوط در خصوص فرایند آشنایی، جذب و عضویت در گروهک تروریستی تکفیری داعش شد.

گفتنی است در پایان، رئیس دادگاه با اعلام ختم رسیدگی این جلسه، ادامه رسیدگی به اتهامات سایر متهمان پرونده حمله تروریستی به حرم  شاهچراغ را به جلسه آتی موکول کرد.