به گزارش اکوایران، سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات با حضور در یک برنامه تلویزونی با تشریح اقدامات اخیر دستگاه امنیتی کشورمان گفت: در سال گذشته اتفاقی افتاد و پیش‌بینی کرده بودیم که سه ضلع سرویس‌های اطلاعاتی اندیشکده‌ها و تشکل‌های نیمه‌دولتی در خارج و بعضی تشکل‌هایی که معاندین مجموعه نظام محسوب می‌شوند، به‌دلیل تروریست بودن و تجزیه‌طلبی و وابستگی به رژیم سابق، تصمیماتی را در پایان سال ۱۴۰۰ طراحی می‌کنند که گزارشات و مستندات آن موجود است؛ امیدواریم بتوانیم آنها را به یک سریال و فیلم تبدیل کنیم تا در اختیار مردم قرار گیرد.

به نقل از مهر  او افزود: بیش از ۵۰ سرویس اطلاعاتی جلسات و میزگردهای متعددی در کشورهای مختلف برگزار کردند و بیش از ۲۰۰ رسانه را برای این کار آموزش دادند و با کمک آن تشکل‌های شبه‌دولتی یک مجموعه‌هایی را برای آموزش و طراحی براندازنه خود پیش‌بینی کردند و با کمک گرفتن از ابزار فضای مجازی و رسانه، این فتنه و توطئه و آشوب در کشور برپا کردند.

به گفته خطیب، بودجه صدا و سیما و نیروهای ارزشی و انقلابی از نظر ظاهری و کمی با بودجه ۲۰۰ رسانه متکی به سرمایه‌های بی حد و حساب کشورهای مختلف قابل مقایسه نیست.

او  افزود: بودجه ۵۰ سرویس اطلاعاتی از بودجه کل کشور بیشتر است و هدف آنها براندازی است. یکی از کشورهای همسایه در مرز ایران کارخانه اسلحه سازی ایجاد کرده بود که تمام تولیدات آن به داخل کشور قاچاق می‌شود.