به گزارش اکوایران، خبر معرفی هاشمی به عنوان وزیر ورزش را معاون پارلمانی ابراهیم رئیسی اعلام کرد. او گفت: رئیسی برمبنای اجرای اصل 133 قانون اساسی، در نامه‌ای به قالیباف، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را معرفی کرد.

30 روز قبل بود که رئیسی استعفای حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان را پذیرفت. او پیش از آن هم دو بار دیگر درخواست استعفایش را تقدیم رئیسی کرده بود. برهمین اساس رئیسی با این استعفا موافقت کرد و بالافاصله کیومرث هاشمی را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان انتخاب کرد. 

حال رئیسی به نقل از  فارس در نامه‌ای  به قالیباف، هاشمی را به عنوان وزیر ورزش معرفی کرد.

او در این نامه علاوه بر سوابق اجرایی و مدیریتی، برنامه‌های وزیر پیشنهادیش  را ارائه  کرد. بخشی از برنامه هایی که حسینی به آن اشاره شده است، «ساماندهی امور جوانان»، « توسعه ورزش همگانی»، «حمایت و تقویت ورزش تربیتی»، « توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی»، « ساماندهی و گسترش ورزش حرفه ای»،‌ » ترویج فرهنگ، اخلاق و معنویت در ورزش» ، «‌توسعه و تقویت ورزش بانوان» و «‌توسعه متناسب و متوازن زیرساخت های ورزش» است.

حسینی درباره سوابق اجرایی و تخصصی هاشمی نیز  گفت: کیومرث هاشمی دارای تخصص، تجربه و سابقه مدیریت اجرایی طولانی مدت در حوزه ورزش کشور است، «معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای سازمان تربیت بدنی»، «معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش»، «سرپرست فدراسیون فوتبال»،« رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران»، «عضو هیئت رئیسه شورای المپیک آسیا» ،« نائب رئیس فدراسیون فوتبال مدارس آسیا»، « نماینده ورزشی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو»، «‌رئیس امور مجامع فدراسیون های ورزشی کشور» و‌ همچنین مدیر کل تربیت بدنی در  دو استان همدان و یزد از جمله سوابق ایشان در حوزه ورزش است.

حسینی ابراز امیداوری کرد که  هفته آینده  در صحن علنی مجلس نمایندگان با رای اعتماد بالا کیومرث هاشمی را به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب کنند.