به گزارش اکوایران، در حاشیه جلسه هیأت دولت، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به رونالدو پیشنهاد نصب پیامرسان بله و ایتا داد و  وزیر علوم  نیز به اخبار پیرو اخراج اساتید از دانشگاه‌ها واکنش نشان داد.

اسلامی: تا تحریم‌ها کامل رفع نشود روند فعلی را ادامه می‌دهیم

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی پس از جلسه هیات دولت گفت: سه کشور اروپایی نمی‌توانند از ما انتظار داشته باشند که به طور کامل برجام را اجرا کنیم ولی آنها تعهدات خود را انجام ندهند. اقدامات ما در راستای قانون اقدام راهبردی است.

مادامی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود طبیعی است که ما همین روند را ادامه خواهیم داد. موارد پادمانی از 4 به ۲ کاهش پیدا کرده است؛ ما با دشمنی و پرونده سازی مواجه هستیم. روند فعلی نشان نمی‌دهد فضا به سمت قطعنامه یا حرکت‌های برود که ایران را به عکس‌العمل‌های قانونی مستحکم و قاطع وارد کند.

وزیر ارتباطات: کاهش سرعت اینترنت در روزهای گذشته به دلیل ارتقای ظرفیت شبکه بوده است

عیسی زارع، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کاهش سرعت اینترنت را پذیرفت و گفت: در حال توسعه شبکه مادر مخابراتی کشور هستیم و تا شش ماه آینده ۵۰ درصد به ظرفیت لایه‌ی IP اضافه می‌کنیم. 

معمولا این اقدامات از نیمه‌شب به بعد انجام می‌شود و با اطلاع قبلی بعضی از مناطق ممکن است اختلالاتی داشته باشند و شرکت ارتباطات زیرساخت آن را از قبل اعلام خواهد کرد. اپراتورها در جریان بوده‌اند ولی گفته‌ام که به اطلاع عموم مردم هم برسانند.

عموم مردم این اختلالات را احساس نمی‌کنند اما چون دمیدن در این اتفاق محدودی که کسی هم احساسش نکرده مایه نگرانی است گفتم که اطلاع‌رسانی شود.

 ضرغامی: رونالدو به ایران بیاید باید «بله» و «ایتا» نصب کند

عزت‌الله ضرغامی،  وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: عده‌ای فکر می‌کنند ما سیم‌کارت بدون فیلتر در جیبمان داریم و به همهٔ دوست و رفقایمان یکی می‌دهیم.

اگر رونالدو به ایران بیاید باید سکو بله و ایتا را نصب کرده و با خانواده و دوستان خود تماس بگیرد و به آن‌ها بگوید این سکوها را نصب کنند و از آن‌ها استفاده کند. رونالدو خیلی دلش هم بخواهد ایتا و بله نصب کند.

واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اخراج اساتید دانشگاه‌ها گفت: یک عضو هیئت علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی باید نظم وانضباط پژوهشی و فرهنگی را رعایت کند.

دانشگاه‌ها در هیئت اجرایی جذب مستقل عمل می‌کنند و طبیعی است که اگر عضوی احساس کند به وی ظلمی شده روند قانونی آن برای پیگیری مشخص است و سعی می‌شود هم به منافع فردی توجه شود و هم منافع ملی.

اینطور که در فضای مجازی عنوان می‌شود نیست و دانشگاه هیچ‌گاه سرمایه‌های خود را به راحتی از بین نمی‌برد و علاقه‌مند نیستیم به اساتید ظلمی شود.

وزیر دفاع: جنگی در منطقه صورت نخواهد گرفت

امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، درباره تحولات اخیر منطقه قفقاز گفت: ما معتقدیم جنگی در منطقه صورت نمی‌گیرد و موضع جمهوری اسلامی کاملاً مشخص است و در آخرین ملاقات‌هایی که در ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، موضع ما مشخص اعلام شد.

 ما تغییری در مرزها نمی‌پذیریم و روندی که بررسی می‌کنیم این است که اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

جمع آوری ۲۱ مشعل شرق کارون تا پایان سال

جواد اوجی - وزیر نفت : گازهای مشعل میادین نفتی غرب کارون جمع شد در رابطه با مشعل‌های گاز مربوط به میادین شرق کارون یا همان میادین مارون، گچساران، آقاجاری و رگه سفید در این دولت به طور جد کار را دنبال می‌کنیم؛ ۵۲ مشعل داریم که خوشبختانه تا پایان امسال ۲۱ شعل جمع‌آوری می‌شود و در پالایشگاه گاز بید بلند خلیج یج فارس می‌آید.

با جمع‌آوری کامل این ۵۲ مشعل که ماعدل یک فاز پارس جنوبی است، نزدیک ۲۰ میلیون متر مکعب به حجم گاز کشور اضافه می‌شود و در پالایشگاه گاز بید بلند این گازهای سمی و آلوده ولی غنی فرآورش می‌شود و اتان یا به قول ما نفتی‌ها سیتوپلاست آن به پتروشیمی‌ها ارسال می‌شود و خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود و این در راستای تکمیل زنجیره ارزش است.

روند فعلی نشان نمی‌دهد که فضای شورای حکام به سمت صدور قطعنامه برود

 محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی، در مورد گزارش اخیر گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: گزارش مدیرکل آژانس دو بخش دارد؛ یک بخش برجامی است و یک بخش پادمانی است در بخش برجامی طبیعی است که طبق قانون اقدام راهبردی به استناد ماده ۲۶ و ۳۶ برجام به دلیل آنکه آنها به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم بازگشت از تعهدادت دادیم این واضح است.

نمی‌شود کشورهای تروئیکای اروپایی از ما انتظار داشته باشند ما برجام را فول اجرا کنیم و آنها هیچ تعهدی انجام ندهند. اقدامات ما در راستای قانون اقدام راهبردی است و مادامی که به تعهداتشان عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود، ما همین روند را ادامه می‌دهیم.

در گزارش آژانس هم مشهود است موارد پادمانی ۴ تا بود الان به ۲ مورد کاهش پیدا کرده و هنوز در حال گفت‌و‌گو هستیم، روشنگری کردیم و مدارک زیادیی به آژانس ارائه دادیم. ما مواجه با دشمنی هستیم شکل‌گیری این پرونده با تأثر از پشتوانه پرونده‌سازی و اتهاماتی است که به ما نسبت می‌دهند. ۲۲ سال است این‌ها مطرح است ما همیشه صبورانه و شفاف و با تعامل همراهی کردیم و می‌کنیم که این موضوع حل شود.

حرکت سیاسی هر لحظه ممکن است توسط هر طرفی انجام شود. روند خیلی این را نشان نمی‌دهد که فضا به سمت صدور قطعنامه یا حرکت‌هایی برود که ایران را به عکس‌العمل‌های قانونی مستحکم و قاطع وا دارد.


دولت: روحانی ۵۵۰ همت بدهی برای ما گذاشت