به گزارش اکوایران، در بحبوحه تلاش‌های آمریکا برای جوش‌دادن توافق عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو، مقامات سعودی خبر از سفری قریب‌الوقوع به سرزمین‌های فلسطینی دادند.

به نوشته رویترز، یک مقام فلسطینی گفت که در بحبوحه تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به توافقی عادی‌سازی بین اسرائیل و عربستان سعودی که می‌تواند شامل امتیازاتی برای فلسطینیان باشد، قرار است یک هیئت سعودی در این هفته با محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین در رام‌الله دیدار کند. به گفته این مقام، نماینده غیرمقیم عربستان سعودی در امور فلسطین که ماه گذشته منصوب شد، رهبری این هیئت را بر عهده خواهد داشت.

این سفر پس از آن انجام شد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در هفته گذشته گفتند که تلاش‌ها برای دستیابی به توافقی برای عادی‌سازی روابط بین دو کشور در جریان است.

در حالی که انتظار می‌رود این توافق شامل پیمان دفاعی ریاض با واشنگتن و توافقی برای توسعه برنامه هسته‌ای غیرنظامی عربستان توسط آمریکا باشد، مقامات ایالات متحده هشدار داده‌اند که عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان فعلاً دور از دسترس است.

از جمله مسائلی که قرار است حل شود، مسئله فلسطین و همچنین احیای روند توافقی است که منجر به راه‌حل (به اصطلاح) دو کشوری می‌شود.

مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینی‌ها با میانجیگری ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ شکست خورد و روابط بین دو طرف در بحبوحه موج خشونت‌ها به شدت کاهش یافت. هفته گذشته، محمود عباس گفت تا زمانی که فلسطینیان حقوق کاملشان را دریافت نکنند، هیچ توافق صلحی در خاورمیانه قابل دستیابی نیست. وزیر خارجه عربستان نیز خواستار احیای راه‌حل (به اصطلاح) دو کشوری شد.