به گزارش اکوایران، شنبه ۳۰ سپتامبر هم از راه رسید اما خبری از تایید لایحه بودجه دولت فدرال ایالات متحده نشد و به این ترتیب، در روز یکشنبه اول اکتبر، تاریخ استفاده از بودجه کنونی توسط دولت آمریکا منقضی خواهد شد. این یعنی، دولت آمریکا تعطیل می‌شود.

ظاهرا عده‌ای از نمایندگان جمهوری‌خواه با بخش‌هایی از بودجه مخالف هستند و معتقدند بودجه‌رسانی برای جنگ اوکراین باید متوقف شود. در واقع آن‌ها در زمینه مخارج اختلاف‌نظر دارند و این اختلاف‌نظر باعث شده لایحه تصویب نشود.

آخرین باری که دولت در آمریکا تعطیل شد، مربوط به زمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور بود. در سال ۲۰۱۸ دولت آمریکا به همین دلیل که بودجه تصویب نشد، برای مدتی تعطیل شد. این بار احتمال می‌رود، تعطیلی برای چند هفته ادامه پیدا کند چرا که هنوز میان نمایندگان، اختلاف‌نظر بسیاری در مورد لایحه بودجه وجود دارد.

اول اکتبر، سال مالی جدید در آمریکا آغاز می‌شود و کنگره باید از فرصتی که داشت زودتر استفاده می‌کرد تا پیش از پایان رسیدنِ آن، لایحه بودجه را به تصویب برساند. در حال حاضر، کوین مک‌کارتی، سخنگوی مجلس نمایندگان که به حزب جمهوری‌خواه تعلق دارد، تاکید کرده که با طرح‌ها و برنامه‌هایش به زودی محافظه‌کاران را در مجلس قانع می‌کند تا با لایحه بودجه موافقت کنند. با این حال، هنوز خبری از این برنامه‌ها نیست و دولت آمریکا احتمالا تا چند ساعت دیگر تعطیل خواهد شد.

تعطیلی دولت در آمریکا به این معناست که بخش‌های دولتی که فعالیتشان ضروری نیست، فعلا خدماتی ارائه نمی‌کنند. نکته اینجاست که زمان این تعطیلی، اصلا مشخص نیست و براساس گزارش نشریه اکونومیست، احتمال دارد این تعطیلی چندین هفته طول بکشد.

بخش‌هایی نظیر بیمارستان‌ها و اداره پست به فعالیت خود ادامه خواهند داد اما بسیاری از بخش‌های عمومی و دولتی فعالیت نمی‌کنند در نتیجه مثلا کسانی‌که می‌خواهند پاسپورتشان را دریافت کنند باید فعلا منتظر بمانند. به عبارت دیگر، بسیاری از خدماتی که ضروری به نظر نمی‌رسند و با جان انسان‌ها سروکار ندارند، متوقف خواهند شد.

در این ویدیو توضیح داده شده که تعطیلی دولت در آمریکا دقیقا به چه معناست و باید در انتظار بروز چه مشکلاتی باشیم.