به گزارش اکوایران، دولت آمریکا در روز اول اکتبر در معرض تعطیلی قرار گرفته بود و فعلا توانسته از طریق لایحه کوتاه‌مدت بودجه خود را از بحران تعطیلی تا هفدهم نوامبر، رها کند.

از آن‌جا که لایحه بودجه در کنگره آمریکا به تصویب نرسیده، دولت این کشور در آستانه تعطیلی قرار دارد و یکی از دلایلی که این لایحه هنوز تصویب نشده این است که بسیاری از نمایندگان جمهوری‌خواه نسبت به کمک‌های آمریکا به اوکراین و تخصیص بودجه در این زمینه، ابراز مخالفت کرده‌اند.

پرسشی که پیش آمده این است که اگر آمریکا واقعا دست از کمک به اوکراین بکشد چه خطری اوکراین را تهدید خواهد کرد؟

واقعیت این است که اوکراین در حال حاضر در شرایط نامطلوبی قرار دارد، ضدحمله‌ای که اخیرا داشته، هیچ نتیجه‌ای نداده است. این در حالی است که این ضدحمله را در شرایطی انجام داده که از کمک‌های آمریکا هم برخوردار بوده است.

بسیاری از تحلیل‌گران می‌گویند در این شرایط، اگر کمک‌های آمریکا به اوکراین متوقف شود، سیگنال ضعف را به کرملین صادر می‌کند و در نتیجه می‌تواند جسارت بیشتری به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بدهد تا علیه اوکراین اقدامات جدی‌تری داشته باشد.

البته باید در نظر داشت که چنین تحلیل‌هایی صرفا با این هدف صورت می‌گیرد که دولت آمریکا را در معرض فشار قرار دهد تا روی کمک‌های خود به اوکراین اصرار به خرج دهد. به عبارت ساده‌تر، قطع کمک آمریکا به اوکراین، الزاما سرنوشت جنگ را تغییر نخواهد داد. در این ویدیو از تحلیل‌های سی‌ان‌ان در این زمینه گفته شده است.