به گزارش اکوایران، سپاهان ایران و الاتحاد عربستان قرار بود از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه (دوشنبه 10 مهر ماه) در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم بروند اما اعضای تیم الاتحاد حاضر به حضور در زمین نشدند تا بازی لغو شود.

این اقدام تیم الاتحاد با موجی از واکنش‌های داخلی و خارجی روبه‌رو شد. عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در این باره گفت: «ما هنوز دلیل رفتار تیم عربستانی را نمی‌دانیم، اما وقتی یک تیم به هر دلیلی صحنه مسابقه را ترک کند، باید آن تیم پاسخگو هم باشد.»

در این میان رسانه‌ها و خبرنگاران عربستانی مدعی شدند که اعضای تیم الاتحاد به دلیل وجود سردیس شهید سلیمانی در ورودی تونل ورزشگاه نقش جهان، حاضر به ورود به زمین نشده‌اند.

این دومین بار است که نمادی از سردار سلیمانی با واکنش و اعتراض تند عربستانی‌ها همراه می‌شود. پیش از این نیز در سفر فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان به ایران،  به دلیل نصب تصویری از سردار سلیمانی بر روی دیوار سالن اختصاصی خبرنگاران، ناگهان اتاق نشست خبری تغییر کرده و حواشی زیادی را ایجاد کرد.

همچنین، صبح امروز، حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بازی لغو شده سپاهان ایران و الاتحاد عربستان سعودی گفت: «درباره اتفاقی که دوشنبه شب بین دو تیم سپاهان ایران و الاتحاد عربستان رخ داد، لازم است این موضوع را توضیح داده و مردم را در جریان قرار دهم که بنده و وزیر خارجه عربستان همان زمان در تماس و ارتباط مستقیم با هم بودیم.»

وی اضافه کرد: روابط تهران و ریاض در مسیر درست خود پیش می‌رود؛ ما نباید اجازه دهیم ورزش تبدیل به یک اهرم سیاسی در دست هر طرفی شود.

وزیر امور خارجه خطاب به ای اف سی گفت: توصیه ما به ای اف سی این است که در خصوص اتفاق رخ داده بر مبنای فنی نظر دهد؛ بین ما و عربستان سعودی این توافق وجود دارد که بازی در زمان مورد توافق بعدی تکرار شود.