به گزارش اکوایران، نیروهای فلسطینی یک ایستگاه پلیس در اسرائیل را تسخیر کرده و موفق شدند سربازان اسرائیلی اسیرشده را به غزه منتقل کنند.

به نوشته الجزیره، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد که نیروهای حماس کنترل ایستگاه پلیس در سدروت اسرائیل را به دست گرفتند. در جریان تبادل آتش تعدادی زخمی شدند. همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که فیلم‌هایی از اسیرشدن سربازان اسرائیلی در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود.

یومنا السید، خبرنگار الجزیره در گزارشی از نوار غزه می‌گوید که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی با فیلم‌هایی از اسیرشدن سربازان اسرائیلی و انتقال آن‌ها به غزه پر شده است. او گفت: «در خیابان‌های غزه، جوانان فلسطینی را در خودروهای نظامی که با خوشحالی در خیابان‌ها چرخ می‌زدند».

گفته می‌شود پاسخ اسرائیل به این اتفاقات متفاوت از زمان‌های دیگر خواهد بود، زیرا هیچ یک از عملیات‌های قبلی غزه به این شدت نبوده است. این اولین‌بار در تاریخ غزه است که سربازان به شهرهای اسرائیل می‌روند و درگیری‌های مسلحانه انجام می‌دهند.

همچنین به گفته دفتر یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، بسیج نیروهای ذخیره تأیید شده است. در بیانیه دفتر گالانت آمده: «تعداد نیروهای ذخیره که برای انجام وظیفه فراخوانی می‌شوند به نیازهای ارتش بستگی دارد».