به گزارش اکوایران، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اسرائیل به طور کامل بر نوار غزه متمرکز است و به دنبال گسترش جغرافیای درگیری از جمله با ایران نیست.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای با شبکه سی بی اس در پاسخ به این سوال که آیا حملات اسرائیل علیه «حامیان حماس مانند ایران» امکان پذیر است یا خیر، گفت: «اسرائیل به طور کامل بر غزه متمرکز است، بر حفظ امنیت شهروندان خود، که برخی از آنها در حال حاضر در قلمرو اسرائیل در معرض تهدید مستقیم هستند، و همانطور که گفتم، انجام هر کاری که لازم است برای محاکمه مجرمین به عدالت و عدم تکرار آن انجام شود. این همان چیزی است که اسرائیل روی آن متمرکز شده است.»

بلینکن در عین حال گفت که آمریکا از اسرائیل نخواسته است که به ایران حمله نکند. او گفت: «تنها چیزی که به اسرائیل گفتیم این است که ما اینجا هستیم، از شما حمایت می کنیم، می خواهیم تمام حمایت هایی را که نیاز دارید به شما ارائه کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا گفت که از روز شنبه با همکارانی از مصر، عربستان سعودی، اردن، قطر، امارات متحده عربی، ترکیه، لبنان و بسیاری از کشورهای اروپایی صحبت کرده است تا آنها از نفوذ خود برای جلوگیری از گسترش درگیری استفاده کنند.

صبح روز شنبه اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سوی نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از سه هزار موشک به سراسر این اسرائیل شلیک شده است. علاوه بر این، شبه نظامیان حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از 700 غیرنظامی اسرائیلی کشته و 2156 نفر زخمی شدند.

تیپ القسام از اجرای عملیاتی به نام «طوفان الاقصی» خبر داد. گفته می شود که مبارزان فلسطینی ده‌ها سرباز و شهرک نشین را اسیر کرده اند.