به گزارش اکوایران، رئیس کمیته قدرتمند روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که اسرائیل سه روز قبل از حمله مرگبار حماس از مصر در مورد عملیات احتمالی هشدار دریافت کرد.

به نوشته الجزیره، مایکل مک‌کال پس از یک نشست اطلاعاتی برای نمایندگان پشت درهای بسته به خبرنگاران گفت: «ما می‌دانیم که مصر سه روز قبل به اسرائیلی‌ها هشدار داده است که ممکن است چنین رویدادی رخ دهد.»

«من نمی‌خواهم خیلی وارد جزئیات  طبقه‌بندی شده شوم، اما چنیت هشداری داده شده است. فکر می‌کنم سوال این بود که در چه سطحی خواهد بود. ما کاملاً مطمئن نیستیم که اسرائیل چگونه این هشدار را جدی نگرفته است».

قاهره به طور رسمی در مورد خبرهایی مبنی بر این که ممکن است هشدار اولیه ارائه کرده باشد، اظهار نظر نکرده است. اما رسانه‌های مصری به نقل از منابع ارشد امنیتی، صدور چنین هشداری را تکذیب کرده‌اند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که نمی‌تواند درباره اظهارات مک‌کال اظهار نظر کند: «من نمی‌توانم در مورد مسائل اطلاعاتی خاص صحبت کنم. باز هم زمانی خواهد بود که به گذشته نگاه کنیم، همانطور که همیشه انجام می‌دهیم، و خواهیم کرد. در حال حاضر، ما در حال جمع آوری اطلاعات و همکاری و اشتراک گذاری با اسرائیل هستیم.»