به گزارش اکوایران، گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس گفته که قادر به مقابله با حمله زمینی اسرائیل به غزه است.

به نوشته الجزیره، سخنگوی گردان‌های قسام در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «ما بر آمادگی دفاعی خود تأکید می‌کنیم. پیام دشمن برای گسترش تجاوز از طریق زمین، ما را به سمت فعال‌کردن گزینه‌های جدید سوق می‌دهد که خسارات زیادی به دشمن وارد خواهد کرد». او افزود که زیرساخت‌های نظامی حماس امکان «دفاع مؤثر» از نوار غزه را فراهم می‌کند که اسرائیل قبلاً شاهد آن نبوده است.

اسرائیل در حال جمع‌آوری نیرو و تجهیزات نظامی در خارج از خاک فلسطین بوده است. اسرائیل تاکنون غزه را از طریق هوایی بمباران کرده است.

در بخش دیگری از دنیا، کره شمالی استفاده از تسلیحات کره‌ای توسط حماس در حملات اخیر علیه اسرائیل را رد کرده و آمریکا را به «تهمت‌های نادرست» متهم کرده است. خبرگزاری دولتی کره شمالی در روز جمعه مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن تلاش‌ها برای مرتبط‌کردن پیونگ یانگ به جنگ اسرائیل و حماس را محکوم کرد.

ری کوانگ سونگ، تحلیلگر کره شمالی گفت: «آنچه که نمی‌توان نادیده گرفت این است که ایالات متحده بار دیگر به کارزار تهمت‌های بدخواهانه خود علیه جمهوری ما روی آورده تا ما را به آخرین درگیری در خاورمیانه متصل کند».

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد که این ارتباط تسلیحاتی توسط یک رسانه آمریکایی انجام شده که در آن به ویدئویی استناد می‌شود که ظاهراً یک نیروی حماس را مسلح به «موشک ترکشی با قابلیت انفجار شدید F-7» ساخت کره شمالی نشان می‌دهد. به گزارش یونهاپ، موشک‌های ساخت کره شمالی در گذشته به خاورمیانه صادر شده است، اگرچه مشخص نیست که آیا چنین تسلیحاتی «مستقیماً در اختیار حماس قرار گرفته یا از طریق کشورهای دیگر تهیه شده‌اند».

در اوایل هفته، کره شمالی اعلام کرد که اسرائیل مسئول درگیری با حماس بوده، که «نتیجه اقدامات جنایتکارانه بی‌وقفه اسرائیل» علیه مردم فلسطین است.