به گزارش اکوایران، به ادعای یک رسانه آمریکایی، ‌ایران از طریق سازمان ملل متحد نسبت به حمله زمینی به غزه به اسرائیل هشدار داد.

آکسیوس، به نقل از دو منبع دیپلماتیک آگاه ادعا کرد که ایران روز شنبه پیامی به اسرائیل فرستاد و تاکید کرد که خواهان تشدید بیش‌تر جنگ حماس و اسرائیل نیست، اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه  مداخله می‌کند.

این مسئله از این بابت مهم است که اگر ایران مستقیم یا غیرمستقیم درگیر شود، نبرد بین حماس و اسرائیل به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌شود، مثلاً از طریق یک گروه شبه‌نظامی در سوریه یا با حمایت از تصمیم حزب‌الله برای پیوستن کامل به جنگ.

این گزارش مدعیست پیام ایران که از طریق سازمان ملل به اسرائیل فرستاده شده است، در حالی رخ داده که دولت بایدن در تلاش بوده تا ایران و حزب الله را از درگیری دور نگه دارد. این هفته، ایالات متحده یک گروه ناو هواپیمابر و جت های جنگنده را به منطقه فرستاد.

به طور هم‌زمان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در بیروت با تور ونسلند فرستاده سازمان ملل در خاورمیانه دیدار کرد. ونسلند از امیرعبداللهیان خواست کمک کند تا از سرایت درگیری غزه و اسرائیل به منطقه گسترده‌تر در خاورمیانه جلوگیری کند.

وزیر امور خارجه ایران پاسخ داد که ایران نمی‌خواهد درگیری به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شود و می‌خواهد برای آزادی اسرای در دست حماس، کمک کند.اما امیرعبداللهیان تاکید کرد که ایران خطوط قرمز خود را دارد. به گفته این منابع، اگر عملیات نظامی اسرائیل ادامه پیدا کند – و به ویژه اگر اسرائیل به وعده خود مبنی بر حمله زمینی به غزه عمل کند – ایران باید پاسخ دهد.

به گفته این منابع، ونسلند با تزاچی هانگبی مشاور امنیت داخلی اسرائیل و دیگر مقامات تماس گرفت و پیام ایران را ابلاغ کرد.

دفتر ونزلند تایید کرد که او روز شنبه با امیرعبداللهیان دیدار کرده و گفت که آنها درباره تلاش‌های دیپلماتیک برای آزادی اسرا، کاهش تنش و جلوگیری از سرایت درگیری به منطقه گسترده.تر گفتگو کردند.

دفتر نخست وزیر اسرائیل از اظهار نظر در مورد مذکور خودداری کرد. وزارت امور خارجه ایران نیز به درخواست مشابهی برای اظهار نظر پاسخ نداد.