به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل (IDF) ادعا کرد که اسرائیل نگران وضعیت انسانی در غزه است، اما در حال حاضر آتش‌بسی وجود ندارد و گذرگاه رفح از مصر به غزه بسته است.

به گفته سی‌ان‌ان، در حالی که تعداد تلفات در غزه افزایش می‌یابد سخنگوی ارتش اسرائیل، سرهنگ دوم ریچارد هچت، روز سه‌شنبه در یک نشست خبری ادعا کرد که بمباران غزه «بر مبنای اطلاعات» بوده است. به گفته مقامات فلسطینی، از زمان حمله حماس در 7 اکتبر، نزدیک به 3000 نفر در حملات هوایی اسرائیل کشته شده اند.

او تائیدکرد که روز سه‌شنبه تبادل آتش‌ بیشتری در مرز لبنان رخ داده است. هچت درباره مرز شمالی گفت: «واهد تعامل ما در مرز در حال حاضر بسیار واضح است؛ هرکسی که به حصار نزدیک شود تیراندازی خواهد شد.»او هشدار داد که لبنان باید از خود بپرسد: «آیا آنها می‌خواهند آینده خود را برای حماس به خطر بیندازند؟ مردم لبنان باید این را از خود بپرسند.»

هچت در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل قادر به جنگ در دو جبهه است، گفت: «البته که می‌توانیم. اما سطح خشونت بسیار بسیار بد خواهد بود. اما مطمئناً می‌توانیم.»

سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین گفت که سربازان در حال آماده شدن برای مرحله بعدی جنگ هستند، اما این ممکن است تهاجم زمینی مورد انتظار به غزه نباشد: «ما برای مراحل بعدی جنگ آماده می‌شویم. ما نگفتیم که این مرحله چه خواهد بود. همه در مورد حمله زمینی صحبت می‌کنند. ممکن است چیز متفاوتی باشد.»