به گزارش اکوایران، یک گروه دو حزبی از قانون‌گذاران آمریکایی از دولت بایدن خواسته‌اند که ایران را به بهانه حمایت از حماس تحریم کند.

بر اساس نامه جدیدی که سی‌ان‌ان به آن دست یافته، یک گروه دو حزبی متشکل از 113 قانون‌گذار کنگره، در پی حمله گروه حماس به اسرائیل، از دولت بایدن خواسته‌اند که ایران را به خاطر حمایت از این گروه «مسئول بداند».

در این نامه که توسط 63 نماینده دموکرات و 50 جمهوری‌خواه امضا شده، از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواسته شده تا «تمامی اقدامات لازم را برای قطع منابع مالی ایران انجام دهد».

در این نامه آمده : «این شامل اجرای حداکثری همه تحریم‌های آمریکا و انجام همه اقدامات برای پایان دادن به تجارت نفت ایران به چین است که در حال حاضر منجر به درآمد روزانه 150 میلیون دلاری شده دارد».

این گزارش خاطرنشان می‌کند که در 18 اکتبر، تحریم‌های موشکی سازمان ملل بر اساس مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) منقضی می‌شود.

این بیانیه ادعا کرده: «نمی‌توان اجازه داد که این اتفاق بیفتد. ما از دولت شما می‌خواهیم که با متحدان اروپایی ما برای فعال‌سازی فوری بند اسنپ‌بک و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل همکاری کند».

این نامه مدعی است: «آمریکا هم‌چنین باید فشار قابل توجهی بر قطر و ترکیه وارد کند تا حمایت خود از حماس را متوقف کنند و رهبری حماس را که میزبان آن‌ها هستند، اخراج کنند».

در این نامه اشاره‌ای به 6 میلیارد دلار وجوه ایران که در ماه گذشته به عنوان بخشی از توافق آزادی زندانیان دوتابعیتی به حساب‌های قطری واریز شده بود، نیست - اقدامی که باعث انتقاد جمهوری خواهان از دولت بایدن پس از حمله حماس شد.