به گزارش اکوایران، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که روز چهارشنبه در اقداماتی برای جلوگیری از جریان درآمدها به حماس، 10 نفر از افراد مرتبط با این گروه را تحریم کرده است.

جانت یلن روز چهارشنبه در بیانیه‌ای خبری گفت: «ما به برداشتن تمام قدم‌های لازم برای محروم کردن حماس از توانایی جمع‌آوری و استفاده از منابع مالی برای فعالیت‌هایش ادامه خواهیم داد. این شامل اعمال تحریم‌ها و هماهنگی با متحدان و شرکا برای ردیابی، مسدود کردن و توقیف هر گونه دارایی مرتبط با حماس در حوزه قضایی آن‌ها است.»

به گفته خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌های جدید «شش فرد مرتبط با سبد سهامی مخفی حماس، دو مقام ارشد حماس، و یک صرافی ارز مجازی مستقر در غزه و اپراتور آن» را هدف قرار می‌دهد.

یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری گفت: «کاری که ما امروز انجام می‌دهیم این است که دسترسی آن‌ها به پولشان را قطع می‌کنیم. جنگ هزینه دارد و تلاش ما برای اینکه این شبکه‌ها و سرمایه‌گذاران توانایی دادن آن پول به حماس را نداشته باشند، به این معنی است که آن‌ها منابع مالی کمتری برای پرداخت به جنگجویان‌، خرید تسلیحات و حمایت از فعالیت‌هایشان خواهند داشت». این مقام گفت: «از امروز، دسترسی آن‌ها به این دارایی ها از طریق سیستم مالی ایالات متحده قطع خواهد شد».