به گزارش اکوایران، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پس از آزادی دو اسیر آمریکایی توسط حماس، وعده داد که «تا پیروزی» در غزه بجنگد.  اظهارنظری که نشان می‌دهد بمباران‌های ارتشش و حمله احتمالی به غزه متوقف نمی‌شود.

به نقل از رویترز، گروه حماس که کنترل غزه را در دست دارد، جودیت تای رانان، 59 ساله و دخترش ناتالی، 17 ساله را که در حمله خود به جنوب اسرائیل در 7 اکتبر به اسارت گرفته بودند، آزاد کرد.

تصویری که پس از آزادی به دست رویترز رسید، دو زن را نشان می‌دهد که توسط سه سرباز اسرائیلی محاصره شده‌اند و با گال هیرش، هماهنگ‌کننده اسرا و مفقودان اسرائیل، دست در دست دارند.

اوری رانان، پدر این نوجوان، در تماس تلفنی از ایلینوی، خارج از شیکاگو، گفت که با دخترش تلفنی صحبت کرده است. «او بسیار، بسیار خوب، بسیار خوشحال به نظر می‌رسد.»

آنها اولین اسرایی بودند که هر دو طرف در درگیری‌ها تایید کردند که پس از حمله افراد مسلح حماس به اسرائیل و کشته شدن 1400 نفر و اسارت حدود 200 نفر دیگر، آزاد شدند.

بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای در روز جمعه اعلام کرد: «دو نفر از اسرای ما در خانه هستند. ما از تلاش برای بازگرداندن تمام اسرا و گمشده‌ها دست نخواهیم کشید. در عین حال، ما تا پیروزی به مبارزه ادامه خواهیم داد.»

ابوعبیده، سخنگوی شاخه مسلح حماس، گفت که اسرا «به دلایل بشردوستانه» در پاسخ به تلاش‌های قطر برای میانجیگری آزاد شدند.