به گزارش اکوایران، رئیس‌جمهور مصر می‌گوید که توافقی با آمریکا برای تداوم کار مرز رفح صورت گرفته است.

به نوشته الجزیره، عبدالفتاح السیسی سخنرانی خود را در افتتاحیه نشست صلح قاهره آغاز کرد. او می‌گوید با جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای بهره‌برداری مستمر از گذرگاه رفح تحت نظارت سازمان ملل و هلال احمر فلسطین به توافق رسیده است.

السیسی گفت: «مصر هیچ‌وقت گذرگاه رفح را نبست». او افزود: «بمباران مکرر اسرائیل در سمت فلسطین مانع از رسیدن آژانس‌های بشردوستانه به این منطقه شده است».

رئیس‌جمهور مصر همچنین غرب را به استانداردهای دوگانه متهم کرد. او در این اجلاس گفت: «ما امروز در یک موقعیت بسیار دشوار ملاقات می‌کنیم که انسانیت ما و اعتقاداتی را که ادعای آن‌ها را داریم به آزمایش گذاشته شده است. ارزش‌های تمدن بشردوستانه که در طول سال‌ها و قرن‌ها ساخته‌ایم کجاست؟ کجاست برابری بین مردم بی‌گناه بدون استاندارد دوگانه»؟ السیسی گفت: «مصر آشکارا هدف‌گیری و کشتار غیرنظامیان را محکوم می‌کند». او افزود که از این واقعیت که جهان می‌تواند عقب نشسته و شاهد فاجعه انسانی مجازات جمعی در غزه باشد، «متعجب» است.

او خاطرنشان کرد که قاهره با جابجایی مردم غزه به صحرای سینا مخالف است، زیرا این امر پایانی بر رویای فلسطینی‌ها برای تشکیل دولت خواهد بود.