به گزارش اکوایران، گروه‌های مسلح عراقی شامگاه شنبه در بیانیه مطبوعاتی اعلام کردند که پایگاه هوایی عین الاسد را که میزبان نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی در غرب عراق است، با پهپاد هدف قرار دادند.

به نوشته شفق‌نیوز، این دومین حمله به این پایگاه در کمتر از 48 ساعت است. هنوز مشخص نیست که این حملات تلفاتی یا خساراتی داشته‌اند یا خیر.

در بیانیه نیروهای مقاومت عراق  آمده است: «امروز پایگاه اشغالگران آمریکایی عین الاسد در غرب عراق را با یک پهپاد هدف قرار دادیم که مستقیماً به اهدافمان اصابت کرد.»

روز پنجشنبه، پایگاه نظامی دیگری که میزبان نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد است، مورد حمله راکتی قرار گرفت.

نیروهای ارتش آمریکا در عراق روز چهارشنبه در دو حمله جداگانه با هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار گرفتند که یکی از آن‌ها باعث آسیب جزئی به تعدادی از نیروها شد.

هفته گذشته، گروه‌های مسلح عراقی همسو با ایران تهدید کردند که اگر واشنگتن برای حمایت از اسرائیل علیه حماس در غزه مداخله کند، منافع آمریکا را با موشک و هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار خواهند داد.

ایالات متحده 2500 سرباز در عراق و 900 سرباز دیگر در سوریه دارد که مأموریت آن‌ها مشاوره و کمک به نیروهای محلی در مبارزه با دولت اسلامی (داعش) است که در سال 2014 بخش‌هایی از خاک هر دو کشور را تصرف کردند.