به گزارش اکوایران، در بحبوحه درگیری‌ها بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله، ده‌ها هزار اسرائیلی در حال تخلیه شهرهای نزدیک مرز شمالی با لبنان هستند.

به نوشته الجزیره، در 24 ساعت گذشته به 14 منطقه مسکونی دستور تخلیه به سکونتگاه‌های موقت داده شده است. در هفته گذشته نیز به ساکنان 28 شهرک دیگر دستور تخلیه داده شد.

این اعلامیه‌ها با انتقادات شدید برخی ساکنان مواجه شده است. مادری بر سر شهردار کرات شمونا، شهری شمالی در حدود 2 کیلومتری مرز لبنان، فریاد زد و گفت که تل‌آویو -جایی که انتظار می‌رود او به آنجا منتقل شود- امن‌تر از روستای او نخواهد بود. او گفت: «بی‌بی [بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل]، من در تمام این سال‌ها به تو رای دادم اما این دولت شکست خورد. پنج فرزند من در اینجا امنیت نداشتند.»

حضور نتانیاهو در مرز لبنان

در همین شرایط، بنیامین نتانیاهو به حزب‌الله درباره گشودن جبهه جنگ دوم با اسرائیل هشدار داد و ادعا کرد که انجام این کار حملات متقابل اسرائیل را با ابعاد «غیرقابل تصور» به همراه خواهد داشت که لبنان را به «ویرانی» می‌کشاند.

در متن رسمی اظهارات نتانیاهو به کماندوهای اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان، همچنین آمده است: «در حال حاضر نمی‌توانم به شما بگویم که آیا حزب‌الله تصمیم می‌گیرد به طور کامل وارد جنگ (غزه) شود یا خیر». او افزود که این درگیری برای اسرائیل به مثابه «مرگ یا زندگی» است.