به گزارش اکوایران، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه وارد تل‌آویو شد تا «همبستگی کامل» کشورش با اسرائیل را  پس از حمله مرگبار ۷ اکتبر توسط گروه فلسطینی حماس ابراز کند.

به نوشته الجزیره، در حالی که اسرائیل در حال بمباران بی‌امان اهداف حماس در نوار غزه بوده و برای حمله زمینی به این منطقه آماده می‌شود، انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور فرانسه خواستار «حفاظت از جمعیت غیرنظامی» در غزه شود.

 او در جریان سفر خود به سرزمین‌های اشغالی به زبان انگلیسی خطاب به رسانه‌ها گفت که حمله ۷ اکتبر یک «شوک بزرگ» برای جهان، به ویژه در فرانسه بود. او به رئیس اسرائیل گفت: «من با شما موافقم که اولین هدفی که امروز باید داشته باشیم، آزادی همه اسیران است». او گفت که از اسرائیل می‌خواهد تا مطمئن باشد که در مبارزه با حماس تنها نیست و افزود که مبارزه با گروه‌های جهانی یک «وظیفه» است. او همچنین عملیات هدفمند را یک ضرورت توصیف کرد.

ماکرون گفت: «ما هر کاری که بتوانیم برای بازگرداندن صلح، امنیت و ثبات برای اسرائیل و کل منطقه انجام خواهیم داد. مطمئناً آنچه اتفاق افتاد هرگز فراموش نخواهد شد. ما امروز، فردا و پس‌فردا برای صلح و ثبات اینجا خواهیم بود».

اسحاق هرتزوگ، رییس‌جمهور اسرائیل نیز اذعان کرد که اسرائیل متعهد به «نابودی» دشمنان خود است، اما خاطرنشان کرد که وضعیت در مورد افرادی که در اسارت حماس هستند «بسیار پیچیده و شکننده» باقی مانده است. او همچنین درباره وضعیت شمال اسرائیل که درگیری‌ها بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر تشدید شده است، صحبت کرد. هرتزوگ اذعان کرد: «ما به دقت وضعیت را دنبال می کنیم». او همچنین افزود که اسرائیل به دنبال رویارویی در مرز خود نیست. او خاطرنشان کرد: «اگر حزب‌الله ما را به جنگ بکشاند، باید مشخص باشد که لبنان تاوان آن را خواهد پرداخت. لبنان نمی‌تواند عضو مستقل جامعه بین‌المللی بوده و شهروندانش پاسپورت لبنانی داشته باشند، اما وقتی صحبت از حمله به اسرائیل می‌شود، مسئولیتی نداشته باشند».

ماکرون نیز به هرتزوگ گفت که اولویت آزادی همه اسیران است. اولین هدف باید آزادکردن همه اسرا بدون هیچ‌گونه تمایزی باشد». او افزود که فرانسه پیام‌هایی را به سایر گروه‌های شبه‌نظامی منتقل کرده است.

قرار است پس دیدار با هرتزوگ، ماکرون با نتانیاهو دیدار کند. او همچنین در اواخر روز و قبل از رفتن به رام‌الله برای دیدار با محمود عباس، با بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ و یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون دیدار کند.

او عصر به فرانسه برمی‌گردد. ماکرون آخرین رهبر غربی است که پس از حملات ۷ اکتبر توسط حماس به اسرائیل سفر کرده است.