به گزارش اکوایران، ایالات متحده تلاش‌های خود برای قطع کمک‌های مالی به حماس را گسترش داده و از زمان حمله این گروه به اسرائیل، دور دوم تحریم‌ها علیه افراد و سازمان‌های مرتبط با این گروه را اعلام کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدید بر ادعای نقش ایران در ارائه حمایت مالی، لجستیکی و عملیاتی از حماس تأکید می‌کند. این تحریم‌ها شامل یک نماینده حماس در ایران و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هستند.

آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: «اقدام امروز بر تعهد ایالات متحده برای از بین‌بردن شبکه‌های تأمین مالی حماس از طریق اعمال اختیاراتمان و همکاری با شرکای جهانی برای سلب توانایی حماس برای بهره‌برداری از سیستم مالی بین‌المللی تأکید می‌کند».

خالد قدومی که به عنوان رابط بین حماس و دولت ایران شناخته می‌شود، در میان تحریم‌شدگان قرار گرفته است. علی مرشد شیرازی و مصطفی محمدخانی، از مقامات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به ادعای واشنگتن در آموزش و کمک به حماس دخیل هستند، نیز تحریم شده‌اند. ایالات متحده همچنین تعدادی از سازمان‌ها از جمله بنیاد شهید ایران را تحریم کرد. مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند این سازمان که با گروه جهاد اسلامی فلسطین در ارتباط است، میلیون‌ها دلار از طریق انجمن خیریه الانصار مستقر در غزه برای خانواده‌های شبه‌نظامیان ارسال می‌کند.