به گزارش اکوایران، گروه‌های مقاومت اسلامی عراق از هدف قرار دادن پایگاه امریکا در دیرالزور سوریه خبر دادند.

بنا بر گزارش میدل ایست نیوز، در بیانیه این گروه‌ها آمده است: «مجاهدان مقاومت اسلامی در عراق پایگاه اشغالگران امریکا در میدان گازی کونیکو در حومه شمالی دیرالزور در شرق سوریه را با رگباری از موشک مورد اصابت مستقیم قرار دادند».

پیش از این  المیادین گزارش داده بود که پایگاه امریکا در میدان العمر در حومه دیرالزور با 15 راکت هدف قرار گرفته شد. این حادثه پس از بمباران کامیون‌هایی در مرز عراق و سوریه توسط جنگنده های امریکایی صورت گرفت.

هم‌چنین گزارش شده، در پی حمله به پایگاه آمریکایی، جنگنده‌های ایالات متحده به سکوهای پرتاب موشک گروه‌های مقاومت در حومه دیرالزور حمله کردند.

بر اساس این گزارش،  چهار موشک از مناطق تحت کنترل نیروهای حکومت بشار اسد و نیروهای مقاومت به پایگاه آمریکایی در میدان گازی کونیکو شلیک شده است. این هم‌زمان با ورود تقویت نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی بود. صدای انفجارهایی در منطقه شنیده شد که کاروان نیروهای کمکی نظامی را مجبور به توقف قبل از ورود به این پایگاه کرد.

از سوی دیگر، جنگنده‌های ائتلاف بر فراز منطقه به پرواز درآمدند و به مواضع نیروهای مقاومت در روستاهای تبیه شامیه و مرات در حومه دیرالزور حمله کردند و سکوهای پرتاب موشک را منهدم کردند.

اوایل امروز، ائتلاف بین المللی کاروانی حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی و لجستیکی را به میدان گازی کونیکو در حومه شرقی دیرالزور آورد تا پایگاه خود را تقویت کند. این همزمان با رزمایش های نظامی نیروهای ائتلاف بین‌المللی در پایگاه های مختلف در سراسر سوریه بود.

این ماجرا هم‌زمان با تشدید حملات به پایگاه های آمریکایی در خاک سوریه توسط هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان بخشی از «کمپین انتقام‌جویانه برای غزه» است.