به گزارش اکوایران، اردوگاه آوارگان جبالیا در غزه در اثر حمله اسرائیل به طور کامل ویران شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری الجزیره، وزارت کشور غزه گزارش داد که کمپ آوارگان جبالیا در اثر بمباران اسرائیل «به طور کامل ویران شده است».

این ساختمانها صدها شهروند فلسطینی را در خود جای داده‌اند. بنا بر این گزارش، نیروی هوایی اسرائیل با شش بمب مهیب این منطقه را ویران کرد. ایاد البزوم سخنگوی وزارت کشور غزه در خارج از بیمارستانی در خان یونس به خبرنگاران گفت: «این آخرین قتل عام ناشی از تجاوزات اسرائیل به نوار غزه است». وی گفت که حدود 400 نفر یا کشته یا زخمی شده اند و جامعه بین‌الملل قبل از اینکه خیلی دیر شود،  باید فوراً برای متوقف کردن اسرائیل اقدام کند.

جدیدترین تصاویر و ویدئوها از کمپ آوارگان جبالیا ساختمان‌هایی را نشان می‌دهد که به شدت آسیب دیده‌اند، و امدادگران و داوطلبان از دستان خالی خود برای جستجوی بازماندگان زیر مقادیر عظیمی از بقایای بتنی استفاده می‌کنند.

انس شریف خبرنگار الجزیره که در محل حادثه حضور دارد، گزارش می‌دهد که شمارش تعداد ساختمان‌هایی که در اینجا ویران شده‌اند دشوار است. او گفت: «این یک قتل عام عظیم است».

گروه‌هایی از مردم در نقاط مختلف منطقه دیده می‌شوند که دیوانه‌وار تلاش می‌کنند تا مردم از جمله زنان و کودکان را از میان آوار بیرون بکشند. برخی از افراد را می‌توان دید که در کناری ایستاده‌اند و گریه می‌کنند و از این‌که شاید خانواده و دوستان شاید در میان قربانیان می‌ترسند. خودروهای پارک شده نیز در این حمله به طور کامل منهدم شدند.

اعضای یگان‌های دفاع غیرنظامی نیز در حال حاضر روی زمین به دنبال بازماندگان هستند. یک عکس هوایی از این منطقه نشان می‌دهد که برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها کاملاً با زمین تسطیح شده‌اند.

7