به گزارش اکوایران، الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده، روز پنجشنبه در مقابل قانونگذاران این کشور نسبت به افزایش تهدیدها و خشونت‌های مبتنی بر نفرت، پس از حملات 7 اکتبر حماس در اسرائیل هشدار داد.

مایورکاس مجموعه‌ای از اقداماتی را که دولت جو بایدن برای کمک به جوامع مذهبی و مجریان قانون انجام می‌دهد، از جمله ارائه اطلاعات، صدور بولتن اطلاعاتی مشترک بلافاصله پس از حمله، توزیع بودجه برای کمک به افزایش امنیت مکان‌های عبادت و برقراری ارتباط با آنها فهرست کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، مایورکاس گفت: «ما به طور گسترده با جوامع مذهبی در ارتباط هستیم و با آنها در مورد اقداماتی که می‌توانند انجام دهند صحبت می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که افرادی که عبادت می‌کنند، به عبادت ادامه دهند و بتوانند با احساس امنیت این کار را انجام دهند.»

کریستوفر رای، رئیس اف بی آی، این اقدامات را در جلسه استماع سنا تکرار کرد و گفت که  اف‌بی‌ای ​​همچنین در ارتباط با مقابله با جنایات ناشی از نفرت مشارکت دارد. رای گفت: «این تهدیدی است که به نوعی در حال رسیدن به سطح تاریخی است.»

رای گفت که تبلیغات ممکن است افراط گرایان خشن یا دیگر بازیگران درگیر را در ایالات متحده تشویق  به خشونت کند. او گفت: «تروریست‌ها، افراط‌گرایان خشن داخلی که از سازمان‌های تروریستی خارجی الهام گرفته‌اند، از بسیاری جهات بزرگترین تهدیدی هستند که ما در این کشور با آن روبرو هستیم.»

سطح خشونت‌های مبتنی بر نفرت، یهودی‌ستیزی و اسلام‌هراسی در ایالات متحده و بسیاری دیگر از کشورهای غربی با آغاز جنگ اسرائیل و حماس شدت گرفته است.