به گزارش اکوایران، شرکت‌های مخابراتی می‌گویند ارتباطات غزه بار دیگر قطع شده است.

در حالی که اسرائیل به بمباران و گسترش عملیات زمینی خود در منطقه محاصره شده غزه ادامه می‌دهد، به گفته دو شرکت مخابراتی، خدمات اینترنت و ارتباطات روز چهارشنبه دوباره در غزه قطع شد.

ارتباطات در غزه بارها تحت تأثیر جنگ قرار گرفته است، به طوری که گروه‌های مستقل نظارت بر اینترنت به سی‌ان‌ان گفتند که خاموشی‌های اخیر بدترین مورد از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در 7 اکتبر بوده است.

در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه در ایکس (توییتر سابق) پالتل، شرکت مخابرات فلسطین اعلام کرد «به دلیل قطع مجدد مسیرهای بین‌المللی که قبلاً مجدداً وصل شده بودند، کلیه خدمات ارتباطی و اینترنتی با نوار غزه قطع شده است». بر اساس بیانیه‌ای در فیس بوک، شرکت مخابرات جوال نیز اعلام کرد که خدمات تلفن همراه آن قطع شده است.

تماس‌ها و پیام‌های کارکنان سی‌ان‌ان در اورشلیم با شماره‌های غزه در روز چهارشنبه ارتباط برقرار نکردند.

گروه حامی دسترسی به اینترنت NetBlocks.org در ایمیلی به آسوشیتدپرس تأیید کرد که غزه «در میانه خاموشی کامل یا نزدیک به کامل مخابراتی» قرار دارد.

اینترنت قبلاً از اواخر روز جمعه تا اوایل یکشنبه و همزمان با ورود تعداد زیادی از نیروهای زمینی ارتش اسرائیل به غزه قطع شده بود. تلاش برای تماس تلفنی با ساکنان غزه در اوایل روز چهارشنبه نیز ناموفق بود.

آژانس‌های کمک‌های بشردوستانه هشدار داده‌اند که این خاموشی‌ها به‌شدت کار آنها را در وضعیت وخیم غزه مختل می‌کند.