به گزارش اکوایران، ایهود باراک، نخست‌وزیر و فرمانده ارتش پیشین اسرائیل در گفت‌وگو با مجله فارین پالیسی گفت که اسرائیل «احتمالاً حمایت افکار عمومی» را به دلیل واکنشش به حمله حماس در 7 اکتبر از دست خواهد داد.

به گزارش گاردین، در متن مصاحبه منتشر شده در وب سایت این نشریه، نخست‌وزیر سابق گفت: «هدف ما محدود کردن توانایی‌های نظامی و دولتی حماس در نوار غزه است. این امر تنها با حملات هوایی امکان پذیر نیست. احتمالاً باید هزاران سرباز را روی زمین مستقر کنیم.»

هنگامی که از او در مورد حمایت ایالات متحده پرسیده شد، گفت: «ما می‌دانیم که در عرض یک یا دو هفته احتمالاً حمایت افکار عمومی را در بسیاری از نقاط جهان آزاد از دست خواهیم داد، و ظرف دو یا سه هفته دیگر ممکن است حمایت بسیاری از دولت‌ها در دنیای آزاد را از دست بدهیم. من فکر می‌کنم که آمریکا همچنان با ما خواهد بود، اما پشت سر ما ماندن برای آنها پیچیده‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد.»

در مورد استراتژی نظامی اسرائیل، نخست وزیر سابق گفت که «احتمالاً به حدود ۵۰ هزار یا بیشتر نیرو نیاز است تا مطمئن شویم که ما پیروز می‌شویم.»

باراک گفت: «حتی اگر این به یک درگیری منطقه‌ای تمام عیار با حزب‌الله که 10 برابر بیشتر موشک و راکت دارد تبدیل شود، یا کرانه باختری یا بلندی‌های جولان درگیر شود، اسرائیل همچنان قوی‌تر است. این یک تهدید وجودی نیست، اما زمان بیشتر، تلفات بیشتر و اصطکاک بیشتری با حامیان ما در جهان به وجود خواهد آمد.»