به گزارش اکوایران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در روز جمعه به اسرائیل سفر کرده تا در گرماگرم فشارهای فزاینده بین‌المللی و افزایش پیوسته تلفات غیرنظامیان فلسطینی، کابینه اسرائیل را در مورد حملات مداوم خود در غزه تحت فشار قرار دهد.

به نوشته سی‌ان‌ان، دیپلمات ارشد آمریکایی که ماه گذشته در پی حمله حماس دو بار به اسرائیل سفر کرد، با ادامه تلاش‌های دولت ایالات متحده برای ایجاد توازن در حمایت از اسرائیل و محافظت از غیرنظامیان، با بنیامین نتانیاهو و سایر مقامات اسرائیل آن دیدار خواهد کرد.

بلینکن در اظهاراتی قبل از خروج از واشنگتن‌دی‌سی گفت که قصد دارد با کابینه اسرائیل در مورد «کارزار ادامه‌دار علیه حماس» و «گام‌هایی که باید برای محافظت از غیرنظامیان برداشته شود»، گفتگو کند. او همچنین قصد دارد مانند سفرهای گذشته، درباره اسیران در دست حماس و جلوگیری گسترش درگیری‌ها بحث کند.

بلینکن از بیان جزئیات درباره «گام‌های مشخص» برای محافظت بهتر از غیرنظامیان خودداری کرد، و همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا اسرائیل تاکنون در حمله خود خویشتن‌داری نشان داده است یا خیر، پاسخ صریحی ارائه نکرد. درعوض، او حماس را مقصر این درگیری دانست و این گروه را به دلیل سوءاستفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی و جاسازی نیروهای خود در اماکن غیرنظامی محکوم کرد.

او گفت که این "یک تیراندازی متقابل از ساخت حماس" بود.

بلینکن قصد دارد بعد از سفر به اسرائیل، از اردن، ژاپن، کره جنوبی و هند دیدن کند. او مجدداً تأکید کرد که ایالات متحده «مصمم است تا از هرگونه تشدید تنش جلوگیری کند». بلینکن همچنین افزود که باید بر آینده تمرکز کرد. او گفت: «ما اکنون باید در مورد اینکه چگونه می‌توان بهترین شرایط را برای صلح و امنیت پایدار برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها فراهم کرد، گفتگو کنیم.»

جو بایدن، بلینکن و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با جدیت فزاینده‌ای به اسرائیل هشدار داده‌اند که با تشدید نارضایتی جهانی در مورد میزان رنج غیرنظامیان غزه، پیگیری اهداف نظامی اسرائیل علیه حماس دشوارتر خواهد شد.