به گزارش اکوایران، دو مقام اسرائیلی در گفتگو با آکسیوس تایید کردند بیل برنز، مدیر سیا، در حال بازدید از اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه برای گفتگو در مورد جنگ غزه و تلاش‌ها برای آزادی اسرای حماس است.

سفر برنز بخشی از تعامل مداوم دولت بایدن با طرفهای کلیدی در تلاش برای توقف بشردوستانه در جنگ و جلوگیری از یک درگیری منطقه‌ای است. تونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز جمعه وارد منطقه شد.

برنز روز یکشنبه وارد اسرائیل شد. مقامات اسرائیلی گفتند که انتظار می‌رود او با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآو گالانت وزیر دفاع، دیوید بارنیا رئیس موساد و دیگر مقامات ارشد دفاعی و اطلاعاتی دیدار کند.

همچنین انتظار می‌رود برنز از قطر که نقشی کلیدی در مذاکرات برای آزادی اسرای حماس دارد، و مصر که نقش محوری در تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه دارد، بازدید کند. او همچنین از اردن و امارات متحده عربی بازدید خواهد کرد.

سفر برنز به منطقه اولین بار توسط کانال 13 اسرائیل گزارش شد.

برنز با چندین تن از همتایان و رهبران اطلاعاتی خود در خاورمیانه دیدار خواهد کرد تا در مورد موضوعات مورد نگرانی طرفین از جمله وضعیت غزه، حمایت از مذاکرات برای آزادی اسرا، و تعهد ایالات‌متحده به ادامه بازدارندگی از گسترش درگیری حماس و اسرائیل گفتگو کند.

یک مقام افزود: برنز «تعهد ما را به همکاری اطلاعاتی، به ویژه در زمینه‌هایی مانند مبارزه با تروریسم و ​​امنیت، مستحکم خواهد کرد.»

یکی از سخنگویان سیا گفت این سازمان در مورد برنامه برنز اظهار نظر نمی‌کند.