به گزارش اکوایران، آمار و ارقام مختلفی درباره هزینه‌های جنگ غزه طی یک ماه گذشته ارائه شده است. طبق گزارش الجزیره، اسرائیل هر ساعت ۴۲ بمب بر سر مردم غزه ریخته است. این بمباران هزینه‌های سنگینی به همراه دارد.

الجزیره طبق برخی محاسبات برآورد کرده که هزینه این جنگ برای اسرائیل حدود ۲ میلیارد دلار فقط برای بمباران بوده است. یکی دیگر از برآوردها هم نشان می‌دهد که هزینه این جنگ برای اسرائیل ۵۰ میلیارد دلار خواهد بود و حدود ۸ الی ۱۲ ماه طول می‌کشد.

جنگ میان حماس و اسرائیل طی سال‌های گذشته به‌ویژه بعد از به قدرت رسیدن حماس در سال ۲۰۰۷، بارها و بارها رخ داده و هر بار تلفات و خسارات بسیاری به همراه داشته است. با این حال، این بار جنگ با همیشه فرق دارد، حماس اسرائیل را غافلگیر کرده و اسرائیل تصمیم گرفته حماس را برای همیشه از میان بردارد. به همین دلیل هزینه‌های جنگ و تلفات آن می‌تواند بسیار بیشتر باشد.

در یک ماه نخست طبق اعلام وزارت بهداشت در غزه، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در غزه جانشان را از دست دادند که بیش از ۴ هزار نفر از آن‌ها کودک بوده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد از جمعیت غزه را افراد زیر ۲۵ سال تشکیل می‌دهند به همین دلیل در جنگ و بمباران، میزان تلفات انسان‌های جوان و همچنین کودکان بسیار بالاست.

ظاهرا اسرائیل تا کنون بیش از ۱۸ هزار تن بمب بر سر غزه آوار کرده که طبق برخی برآوردها معادل ۲ بمب اتمی است که آمریکا در هیروشیما به کار برد.

تا روز ۱۵ اکتبر که فقط دو هفته از جنگ می‌گذشت، ۴۷ خانواده در غزه به طول کامل از بین رفتند. این خانواده‌ها همگی با هم در یک ساختمان پناه می‌گیرند و در بمباران، همگی از دنیا می‌روند.

در این ویدیو در قالب آمار و ارقام به بررسی جنگ حماس و اسرائیل و تلفات و خسارت‌های آن در غزه پرداخته شده است.