به گزارش اکوایران، کاخ سفید اعلام کرد که اسرائیل موافقت کرده است که عملیات نظامی خود در شمال غزه را به مدت چهار ساعت در روز از روز پنجشنبه متوقف کند. این اولین نشانه از توقف، در بیش از یک ماه درگیری است که هزاران کشته برجای گذاشته و ترس از یک درگیری منطقه‌ای را برانگیخته است.

بنا به گزارش رویترز، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت، این مکث‌ها که به مردم اجازه می‌دهد در امتداد دو کریدور بشردوستانه از شمال غزه خارج شوند و می‌توان از آن برای آزادی اسرا استفاده کرد، گام‌های اولیه مهمی هستند.

دقایقی بعد، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده به خبرنگاران گفت که در حال اعمال فشار برای توقف طولانی‌تر در غزه است تا اسرایی را که توسط شبه‌نظامیان حماس نگهداری می‌شوند، خارج کنند.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ناامید شده است یا خیر، گفت: «این کار کمی بیشتر از چیزی که انتظار داشتم طول کشیده است».

طاهر النونو، مشاور سیاسی اسماعیل هنیه، رهبر حماس، روز پنجشنبه گفت که مذاکراتی ادامه دارد و تاکنون هیچ توافقی با اسرائیل حاصل نشده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که آتش بس کاملی ایجاد نخواهد شد، فقط توقف‌های تاکتیکی و محلی برای کمک‌های بشردوستانه وجود خواهد داشت.

هیچ گزارش فوری مبنی بر آرامش در جنگ در میان ساختمان‌های ویران شده در شمال نوار غزه وجود ندارد.

پیش از این، یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که روسای سیا و موساد روز پنجشنبه در دوحه با نخست وزیر قطر دیدار کردند تا در مورد پارامترهای توافق برای آزادی اسرا و توقف در درگیری‌ها گفتگو کنند.