به گزارش اکوایران، ولی‌عهد عربستان سعودی خواستار پایان فوری عملیات نظامی اسرائیل در غزه شد.

محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی در سخنرانی افتتاحیه اجلاس اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواستار توقف فوری عملیات نظامی در غزه و آزادی تمامی اسرا شد. او هم‌چنین افزود: «این یک فاجعه انسانی است که شکست جامعه بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل را در پایان دادن به نقض فاحش قوانین بشردوستانه بین‌المللی توسط اسرائیل و اثبات استانداردهای دوگانه اتخاذ شده توسط جهان ثابت کرده است.»

بن سلمان در سخنرانی خود گفت: «تنها راه حل برای دستیابی به ثبات در منطقه، پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی، شهرک‌سازی و محاصره است. کشور فلسطین باید در مرزهای ١٩٦٧ با پایتختی قدس شرقی تشکیل شود». او هم‌چنین تاکید کرد که ادامه جنگ در غزه شکستی برای شورای امنیت است و برای مقابله با وضعیت ناگوار این باریکه به یک تلاش جمعی هماهنگ  نیاز داریم.

ملک عبدالله، پادشاه اردن نیز در این اجلاس گفت: «مردم غزه با جنگی هولناک مواجه هستند که باید فورا متوقف شود». او هشدار داد که اگر جنگ در غزه متوقف نشود منطقه وارد جنگ طولانی خواهد شد.

تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی، امیر قطر هم در سخنان خود اعلام کرد که جامعه بین‌الملل در اتخاذ تصمیماتی برای توقف جنگ و کشتارها در غزه ناکام مانده و هشدار داد که «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، خطری برای همه است». او گفت: «جامعه بین الملل تا کی باید با اسرائیل به عنوان دولتی فراتر از قوانین بین الملل تعامل کند؟»

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران نیز از کشورهای اسلامی خواست تا ارتش اسرائیل در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار بدهند و از تمامی کشورهای عضو که با اسرائیل رابطه دارند درخواست کرد که روابطشان را با این کشور قطع کنند. رئیسی هم چنین خواستار رفع کامل محاصره غزه و بازگشایی بی قید و شرط گذرگاه رفح و خروج فوری اسرائیل از غزه شد.