به گزارش اکوایران، منابعی سیاسی در تل آویو خبر دادند که فرماندهان ارتش اسرائیل به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اطلاع داده اند که هیچ گریزی از حمله شدید به حزب الله در پاسخ به تنش‌های دو روز اخیر وجود ندارد و این حمله باید دردآور بوده و در حومه بیروت (ضاحیه) انجام شود تا بازدارنده باشد.

به نوشته میدلیست‌نیوز، عمده کارشناسان نظامی اسرائیل روز گذشته اظهار کردند که حزب الله لبنان اقدام به توسعه حملات راکتی و موشکی خود به مناطقی دورتر در اسرائیل کرده که شامل شهرهای عکا و نهریا و شهرک های خلیج حیفا و الجلیل غربی می شود.

شب گذشته نتانیاهو به حزب‌الله نسبت به این توسعه حملات به شمال اسرائیل هشدار داد و آن را «بازی با آتش» توصیف کرد. نتانیاهو ادعا کرد: «به این آتش افروزی با آتشی قوی تر پاسخ داده خواهد شد و امنیت را به شمال و جنوب بازمی گردانیم و (حماس) را نابود می کنیم».

مرزهای لبنان و اسرائیل از هفت اکتبر که درگیری میان اسرائیل و حماس آغاز شده، شاهد درگیری های متقابل است که به دو طرف خساراتی وارد کرده است.

روز یک‌شنبه، حزب‌الله اعلام کرد که در درگیری با نیروهای اسرائیلی در مرز جنوبی لبنان یکی از رزمندگان خود را از دست داده و بدین ترتیب شمار قربانیان حزب‌الله در این درگیری‌ها به 71 تن رسید. حزب‌الله تأکید کرد که این رزمنده در شهر هرمل به شهادت رسیده است.