به گزارش اکوایران، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، خواهان توقف صادرات سلاح به اسرائیل شد.

به نوشته الجزیره، در جریان نشست مجازی رهبران گروه بریکس درباره جنگ غزه، بن سلمان گفت: «پادشاهی به طور قاطع معتقدست که هیچ راهی برای دستیابی به امنیت و ثبات در فلسطین وجود ندارد مگر از طریق اجرای تصمیمات بین‌المللی مرتبط با راه‌حل دو کشور». او هم‌چنین از کشورها خواست صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف کنند. او هم‌‌چنین با اعلام مخالفت با کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه، بر ضرورت ایجاد کریدورهای بشردوستانه در غزه تاکید کرد.

در این نشست، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، هم خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح شد و گفت که صلح پایدار «بدون راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین» وجود ندارد. شی چین از همه طرف‌های درگیری خواست فوراً با آتش‌بس موافقت کنند، به همه حملات علیه غیرنظامیان پایان دهند و زندانیان را آزاد کنند تا از رنج بیشتر جلوگیری کنند.

​سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی، هم اسرائیل را به جنایات جنگی و «نسل‌کشی» در غزه متهم کرده و گفت که این نشست باید «به عنوان یک فراخوان شفاف برای ما باشد تا تلاش‌های خود را ترکیب کنیم و اقدامات خود را برای پایان دادن به این بی‌عدالتی تاریخی تقویت کنیم».

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم خواستار راه‌حلی سیاسی برای درگیری ها شد که در آن این بلوک مشارکت داشته باشد.

​سوبرهمانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، نیز کشته شدن غیرنظامیان را به شدت محکوم کرد و گفت که نگرانی های مردم فلسطین باید به شیوه ای جدی مورد توجه قرار گیرد. وزیر امور خارجه هند گفت که «تعهد جهانی» برای رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه وجود دارد. جیشانکار همچنین گفت که هند «به شدت بر حل مسالمت آمیز درگیری ها از طریق گفتگو و دیپلماسی تاکید می کند».