به گزارش اکوایران، مقامات سازمان بهداشت جهانی می‌گویند که دولت چین شواهدی را ارائه کرده است که نشان می‌دهد افزایش عفونت‌های تنفسی که تعداد زیادی کودک را به بیمارستان‌های شمال چین فرستاده است، ناشی از یک «پاتوژن جدید» نیست.

به نوشته آکسیوس، سازمان بهداشت جهانی در اوایل این هفته بیانیه‌ای منتشر کرد و رسما از چین خواست تا اطلاعات دقیقی، از جمله نتایج آزمایشگاهی، در مورد افزایش بیماری‌های تنفسی در کودکان را ارائه دهد.

بیانیه‌ سازمان بهداشت جهانی پس از آن منتشر شد که گزارش‌های خبری، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و یک وب‌سایت ردیابی بیماری از موارد جدید و رو به رشد ذات‌الریه ناشناس در بیمارستان‌های کودکان پکن و لیائونینگ خبر دادند.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که داده‌های درخواستی ارائه‌شده توسط چین نشان می‌دهد که به دلیل افزایش پاتوژن‌های شناخته‌شده، ویزیت‌های سرپایی و پذیرش در بین کودکان افزایش یافته است.

این شامل ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV و همچنین آدنوویروس، آنفولانزا و مایکوپلاسما پنومونیه بوده که عامل شایع پنومونی اکتسابی از جامعه است.

آن‌ها گفتند که مقامات پکن این شیوع را به لغو محدودیت‌های کرونایی و فرا رسیدن فصل سرما نسبت می‌دهند.

قبل از اینکه چین این داده‌ها را منتشر کند، کارشناسان خارجی به آسوشیتدپرس گفتند در حالی که آن‌ها معتقدند وضعیت نیاز به نظارت دقیق دارد، اما متقاعد نشده‌اند که افزایش بیماری نشانه شروع یک پاندمی جدید جهانی باشد.