به گزارش اکوایران، به عقیده پنتاگون مهاجمان حمله اخیر به کشتی اسرائیلی در نزدیکی یمن احتمالا سومالیایی بوده‌اند و نه نیروهای حوثی.

به نوشته ای‌بی‌سی‌نیوز، پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد پنج مهاجم مسلح که پس از توقیف یک نفتکش در نزدیکی یمن توسط نیروهای آمریکایی دستگیر شدند، احتمالا سومالیایی بودند و نه حوثی.

 اخیرا نیروهای حوثی چند عملیات علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل داشته‌اند که بخشی از گسترش جنگ غزه در منطقه محسوب می‌شود.

 پت رایدر، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت، در حالی که پنتاگون همچنان در حال ارزیابی انگیزه‌های گروه اخیر بود، ام "ما می‌دانیم که آن‌ها حوثی نیستند»، هر چند که او این احتمال را رد نکرد که آن‌ها به نحوی با این حمله مرتبط باشند.

رایدر گفت در حالی که دزدی دریایی در منطقه رو به کاهش است، این «به وضوح یک رویداد مرتبط با دزدی دریایی بود».

دولت شناخته شده در عرصه بین‌المللی یمن در عدن، حوثی‌ها را به حمله علیه نفت‌کش سانترال پارک ام وی در خلیج عدن در روز یکشنبه متهم کرده بود.

رایدر گفت که پنج مهاجم سعی کردند با قایق های کوچک خود فرار کنند، اما نیروهای آمریکایی آنها را تعقیب کردند و تیرهای هشدار دهنده شلیک کردند که «در نهایت آنها تسلیم شدند». او گفت که آنها در عرشه ناو میسون نگهداری می شدند.

با این حال، کمی بیش از 90 دقیقه بعد، دو موشک بالستیک شلیک شده از یمن تحت کنترل حوثی‌ها در حدود 10 مایل دریایی (18 کیلومتر دریایی) میسون فرود آمدند. رایدر گفت که ناوشکن آمریکایی درگیر یا تلاشی برای رهگیری موشک ها نکرده است زیرا آنها تهدیدی تلقی نمی‌شوند و در آب می‌افتند. او گفت هنوز مشخص نیست که آیا موشک‌های بالستیک به سمت میسون شلیک شده یا خیر.

رایدر گفت که در آن زمان سه کشتی چینی در این منطقه بودند، اما آنها به تماس اضطراری سنترال پارک پاسخ ندادند. دولت چین هنوز به این پرسش پاسخ نداده که آیا در زمان حمله کشتی‌هایی در این منطقه داشته است یا خیر. طبق قوانین بین‌المللی دریانوردی، هر کشتی در مجاورت موظف است به تماس اضطراری پاسخ دهد.