به گزارش اکوایران، به گفته مقامات ارشد دولت بایدن، ایالات متحده به اسرائیل هشدار داده که باید با احتیاط بیش‌تری بجنگد و از آوارگی بیشتر فلسطینی‌ها در جنگ جلوگیری کند تا از بحران انسانی که جهان را به واکنش بیشتری برمی‌انگیزد، جلوگیری کند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، مقامات آمریکایی روز دوشنبه گفتند که کاخ سفید به اسرائیل گفته که تکرار شدت بمباران قبلی شمال غزه پس از پایان وقفه کنونی در جنگ که پیش‌بینی می‌شود تا جنوب نوار غزه کشیده شود، باعث ایجاد بحرانی فراتر از ظرفیت هر شبکه حمایتی بشردوستانه می شود. سازمان ملل متحد گفته که درگیری‌ها پیش از این باعث آواره شدن بیشتر جمعیت 2.2 میلیون نفری نوار غزه شده است.

این اظهارات جدی‌ترین هشدار دولت بایدن به مقامات اسرائیلی در مورد عملیات نظامی آن‌هاست. برای هفته‌ها، کاخ سفید مراقب بود که نشان دهد نحوه اجرای عملیات نظامی را به اسرائیل دیکته نمی‌کند، اما  بایدن و اعضای ارشد دولتش با آشکار شدن بحران بشردوستانه پر سروصداتر شده‌اند.

در طی مذاکرات کنونی، مقامات آمریکایی به اسرائیلی‌ها گفته‌اند که هرگونه عملیات نظامی آینده نباید مانع جریان آب و برق به غزه شود یا مانع از کار مراکز بشردوستانه مانند بیمارستان‌ها و پناهگاه‌های تحت حمایت سازمان ملل در جنوب و مرکز غزه شود.

یک مقام آمریکایی گفته که اسرائیل از این درخواست‌ها استقبال کرد.