به گزارش اکوایران، هفته‌نامه اکونومیست در گزارشی به این نکته اشاره کرده که در سال 2024 بیشترین تعداد انتخابات در جهان برگزار خواهد شد و به عبارت ساده‌تر، رکوردی در این زمینه شکسته می‌شود که در تاریخ سابقه نداشته است.

برگزاری انتخابات در کشورها در حقیقت نمادی برای نشان دادنِ دموکراسی است با این حال سردبیر اکونومیست اعتقاد دارد امسال الزاما نمی‌توان برای دموکراسی جشن گرفت چرا که انتخابات در کشورهای مختلف لزوما به معنای طی مسیر دموکراتیک نیست.

برخی از کشورها انتخابات را صرفا به صورت نمایشی برگزار می‌کنند یعنی نتیجه آرا از قبل مشخص شده فقط باید رای‌دهندگان پای صندوق بروند تا تعداد آرا مشخص شود و درصد آرا را اعلام کنند. اکونومیست هم با اشاره به همین مسئله، می‌گوید برگزاری انتخابات الزاما به معنای طی فرایندی دموکراتیک نیست.

شاید بتوان گفت مهم‌ترین انتخابات در سال 2024، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است. هیچ بعید نیست که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در سال آینده دوباره به قدرت در این کشور دست پیدا کند. در صورتی‌که او دوباره رای بیاورد باید در انتظار تحولات سیاسی بزرگ در عرصه بین‌المللی باشیم.

علاوه بر انتخابات آمریکا، در روسیه و تایوان هم انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود که می‌تواند اهمیت بزرگی در دنیای سیاست داشته باشد.

برای مثال انتخابات تایوان می‌تواند تا حدود زیادی سرنوشت تنش‌ها میان آمریکا و چین را مشخص کند که در نهایت می‌تواند تکلیف صلح در جهان را هم تا حدود زیادی روشن کند و به همین دلیل از اهمیتی ویژه برخوردار است.

در این ویدیو به انتخابات در کشورهای مختلف به صورت مختلف اشاره کرده‌ایم و در نهایت توضیح داده‌ایم که چرا اکونومیست نگران دموکراسی در برخی از کشورهای جهان است.