به گزارش اکوایران، قطر تایید کرد که مذاکرات با هدف ازسرگیری آتش بس بین اسرائیل، فلسطین و میانجی‌های منطقه‌ای ادامه دارد.

به نوشته گاردین، وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای که در ایکس منتشر کرد، نوشت: «دولت قطر از از سرگیری تجاوزات اسرائیل به نوار غزه پس از پایان توقف بشردوستانه و عدم دستیابی به توافق برای تمدید آن، ابراز تأسف عمیق می کند.»

این بیانیه می‌افزاید: «دولت قطر به همراه شرکای میانجی خود متعهد به ادامه تلاش‌هایی است که منجر به توقف بشردوستانه شد، و از انجام هر کاری که لازم است برای بازگشت به آرامش دریغ نخواهد کرد.»

این وزارتخانه تاکید کرد که «ادامه بمباران نوار غزه در اولین ساعات پس از پایان توقف، تلاش‌ها برای میانجی‌گری را پیچیده و فاجعه انسانی در نوار غزه را تشدید می‌کند و در این زمینه از جامعه جهانی می‌خواهد که سریعاً برای توقف خشونت در این منطقه اقدام کند..»

در همین حال دفتر اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل اعلام کرد که او با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار و گفتگو کرده است.

دفتر هرتزوگ جزئیاتی از این گفتگو ارائه نمی‌دهد.

هرتزوگ برای گفتگوهای حاشیه‌ای با مقامات، در اجلاس آب و هوایی سی‌او‌پی28 سازمان ملل در امارات حضور دارد. پیش‌تر اعلام شده بود که نماینده ایران در اعتراض به حضور مقامات اسرائیلی، این اجلاس را ترک کرده است.

تصمیم قبلی برای ادامه جنگ

حماس می‌گوید اسرائیل پیشنهاد آزادی اسرا و اجساد یک خانواده اسرائیلی که در حملات هوایی اسرائیل کشته شده‌اند را رد کرده است.

این گروه در بیانیه‌ای گفت: «ما پیشنهاد دادیم که اجساد خانواده بیباس را تحویل دهیم، پدرشان را آزاد کنیم تا بتواند در خاکسپاری آن‌ها شرکت کند و دو زندانی اسرائیلی را تحویل دهیم. اسرائیل تمامی این پیشنهادات را رد کرد زیرا از قبل برای از سرگیری تجاوز جنایتکارانه خود به نوار غزه تصمیم گرفته بود.»