به گزارش اکوایران، کاخ سفید اعلام کرده یک هیات بلندپایه از مقامات دولت بایدن  برای دیدار از اسرائیلی و بحث در مورد برنامه‌ریزی برای «غزه پس از جنگ» وارد اسرائیل می‌شود.

این هیات توسط «فیل گوردون»، مشاور امنیت ملی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، که در آخر هفته برای دیدار با رهبران عرب در مورد این موضوع در دبی همراه او بود، رهبری می‌شود. «ایلان گلدنبرگ»، مشاور خاورمیانه هریس و چندین نفر دیگر نیز همراه او خواهند بود. هیات آمریکایی با «زاچی هانگبی» رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل و «ران درمر» وزیر امور استراتژیک و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری دیدار خواهد کرد.

به گفته آلن فیشر، تحلیل‌گر الجزیره، این هیئت آمریکایی که قرار است امروز وارد اسرائیل شود، همان پیامی را که هریس در نشست COP28 در دبی ارائه کرد، تکرار خواهد کرد. هریس گفت که ایالات متحده جابجایی اجباری فلسطینی‌ها یا هر گونه ترسیم مجدد مرزهای سرزمینی را نمی‌پذیرد. به گفته فیشر: «فیلیپ گوردون که در چند ساعت آینده با یک هیئت اسرائیلی ملاقات خواهد کرد، این پیام کاخ سفید را به اسرائیل می‌فرستد».

تایمز اسرائیل هم نوشته ایالات متحده به نوبه خود برای حضور نیروی بین‌المللی برای کمک به مدیریت موقت غزه پس از جنگ فشار می‌آورد و راه را برای بازگشت یک تشکیلات خودگردان «احیا شده» به حکومت در نوار غزه هموار می‌کند.