به گزارش اکوایران، میشیگان یکی از ایالت‌هایی بود که جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ تنها با ۱۵۰ هزار رأی بیشتر از ترامپ پیروز آن شد و یکی از ایالت‌های کلیدی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است. همچنین ایالتی است که دموکرات‌ها طی انتخابات ۲۰۲۲ توانستند دستاوردهایی کسب کنند.

نظرسنجی اختصاصی نیوزویک نشان داد که علی‌رغم موفقیت‌های اخیر دموکرات‌ها، ممکن است بایدن به سمت فاجعه‌ای در میشیگان در حرکت باشد.

بر اساس نظرسنجی از رأی‌دهندگان واجد شرایط در میشیگان، رئیس‌جمهور ایالات متحده در طیف وسیعی از مسائل، از عملکرد کلی گرفته تا پاسخش به اعتصابات اخیر اتحادیه کارگران خودروسازی با عدم محبوبیت مواجه است.

پس از آنکه ترامپ در سال ۲۰۱۶ توانست تنها با کمتر از ۰.۳ درصد آرای الکترال میشیگان را از آن خود کند، بایدن در سال ۲۰۲۰ این ایالت را از جمهوری‌خواهان پس گرفت. این نظرسنجی دریافته که با عدم رضایت ۴۹ درصدی رأی‌دهندگان ایالت در برابر ۳۹ درصدی که از عملکرد بایدن رضایت دارند، رئیس‌جمهور با عدم محبوبیت ۱۴ درصدی مواجه است.

میشیگان به همراه ویسکانسین و پنسیلوانیا، یکی از ایالت‌های موسوم به «دیوار آبی» است که بایدن در سال ۲۰۲۰ به دموکرات‌ها بازگرداند و به او برای پیروزی در کاخ سفید کمک کرد. نظرسنجی ۵ نوامبر نیویورک‌تایمز و کالج سینا نشان داد که با حاشیه خطای ۴ تا ۱۰ درصدی، رأی‌دهندگان در پنج ایالت از شش ایالت کلیدی ۲۰۲۴، از جمله میشیگان از ترامپ حمایت می‌کنند.

یک سال قبل از انتخابات ۲۰۲۴، آخرین نظرسنجی نیوزویک احساسات بد رأی‌دهندگان نسبت به رئیس‌جمهور را نشان می‌دهد.

واکنش به جنگ اسرائیل و حماس

این نظرسنجی که در ۲۵ و ۲۶ نوامبر و با جامعه آماری ۸۶۰ نفر انجام شد، بینشی از نظر رأی‌دهندگان در مورد واکنش بایدن به جنگ بین اسرائیل و حماس ارائه کرد.

در ۷ اکتبر، حماس حمله‌ای غافلگیرکننده علیه اسرائیل انجام داد که اسرائیلی‌ها را بر آن داشت تا حملات هوایی و زمینی را علیه شبه‌نظامیان غزه آغاز کنند. بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، وزارت بهداشت غزه تحت حاکمیت حماس اعلام کرد که تا اول دسامبر، بیش از ۱۳۳۰۰ فلسطینی کشته شده‌اند.

مدت‌هاست که آمریکا متحد اسرائیل بوده و پس از این حمله، بایدن بر حمایت واشنگتن تأکید کرد. او گفت که اسرائیل حق دفاع از خود را داشته و از ارسال بسته کمکی ۱۴ میلیارد دلاری به اسرائیل خبر داد.

در حالی که این موضع توسط سایر کشورهای غربی تکرار شده است، نمایندگان چندین سازمان بین‌المللی از جمله ولکر ترک، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و مارتین گریفیث، مسئول کمک‌های سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس شده‌اند.

با توجه به اینکه ۴۸ درصد رأی‌دهندگان میشیگان می‌گویند که در این جنگ با اسرائیلی همدردی می‌کنند و ۳۷ درصد از میشیگانی‌ها طرف فلسطینیان را می‌گیرند، بایدن به خاطر واکنشش به این جنگ، با محبوبیت منفی ۱۸درصدی روبروست. ۴۶ درصد رأی‌دهندگان از پاسخ او راضی نبوده و تنها ۲۸ درصد آن را تأیید می‌کنند.

به دلیل امتناع بایدن از درخواست آتش‌بس در غزه، رهبران مسلمان چندین ایالت کلیدی، از جمله میشیگان، در جریان کنفرانس ماه دسامبر در دیترویت متعهد شدند که حمایت از بایدن را قطع کنند. میشیگان بالاترین تعداد عرب‌آمریکایی‌ها در این کشور را دارد. در سال ۲۰۲۰، ۶۴ درصد از رأی‌دهندگان مسلمان آمریکا از بایدن حمایت کردند؛ در حالی که تنها ۳۵ درصد پشت ترامپ ایستادند. اگر بایدن این پایگاه کلیدی را از دست بدهد، ممکن است میشیگان در سال ۲۰۲۴ یک بار دیگر به دست جمهوری‌خواهان بیافتد.

اعتصابات اتحادیه کارگران خودروسازی

در سپتامبر، اتحادیه کارگران خودروسازی اعلام کرد که کمپانی‌های فورد، جنرال موتورز و استلانتیس را هدف قرار داده و سه شرکت بزرگ خودروسازی را برای دستمزد و شرایط بهتر تحت فشار قرار داده است.

در طول اعتصاب، بایدن با سفر به میشیگان از کارگران اعتصاب‌کننده حمایت کرد که اولین‌بار این‌چنینی توسط یک رئیس‌جمهور بود.

ezgif-2-fe81556406

او به اعتصاب‌کنندگان گفت: «شما مستحق افزایش قابل‌توجه حقوق و مزایا هستید».

تقریباً در همان زمان، ترامپ در شبکه اجتماعی تروث سوشال گفت که اگر کارگران خودرو از او حمایت نکنند، شکست خواهند خورد.

۴۸ درصد رأی‌دهندگان میشیگانی از تصمیم اتحادیه کارگران خودروسازی برای اعتصاب حمایت کردند، اعتصابی که در اکتبر و پس از امضای قرارداد کارگران با جنرال موتورز پایان یافت. این توافق شامل افزایش ۲۵ درصدی دستمزد طی قراردادی چهار و نیم ساله بود. اما ۴۲ درصد بر این باورند که ترامپ از کارگران خودروسازی میشیگان حمایت بیشتری نشان داده، در حالی که ۳۹ درصد معتقدند که حمایت بایدن بیشتر بوده است.

ترغیب رأی‌دهندگان

توماس گیفت، دانشیار علوم سیاسی دانشکده سیاست عمومی دانشگاه کالج لندن گفت که این نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن در تلاش است تا پیامش با رأی‌دهندگان محلی طنین‌انداز شود. این تلاش‌ها به این معناست که ترامپ شانسی جدی در این ایالت دارد.

او به نیوزویک گفت: «میشیگان به طور سنتی بخشی مهم از «دیوار آبی» بوده که دموکرات‌های مختلف را به کاخ سفید رسانده است. قدمت این بلوک به ۳۰ سال گذشته می‌رسد. ترامپ توانست در سال ۲۰۱۶ ایالت را تغییر داده و اگر نظرسنجی بتواند چیزی را نشان دهد، به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور آماده است تا شانس خود را امتحان کند».

گیفت خاطرنشان کرد: «از نظر بایدن، محبوبیت پایین در میشیگان نشان‌دهنده روند گسترده‌تری در سراسر «کمربند زنگار» (ایالت‌های شمال شرق و غرب میانه آمریکا) است که به ایالت‌هایی مانند پنسیلوانیا، اوهایو و جاهای دیگر خواهد رسید. پیام رئیس‌جمهور نتوانسته در مورد مسائل فرهنگی و معیشتی با مردم این مناطق طنین‌انداز شود. با حرکت بخش گسترده‌ای از سفیدپوستان طبقه کارگر به سمت حزب جمهوری‌خواه، دموکرات‌ها باید با بسیج بیشتر رأی‌دهندگان شهری و جوان در مکان‌هایی مانند دیترویت، گرند رپیدز و آن آربور، این ضررها را جبران کنند».

در انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۲، گرچن ویتمر، فرماندار دموکرات با اختلافی بزرگ مجدداً پیروز شد. دموکرات‌ها همچنین برای اولین‌بار از سال ۱۹۸۳ کنترل کامل دولت ایالتی را به دست گرفته و هفت کرسی مجلس نمایندگان ایالت را حفظ کردند.

با توجه به نظرسنجی، اینکه آیا بایدن می‌تواند این موفقیت را در سال ۲۰۲۴ تکرار کند، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.