به گزارش اکوایران، دو مقام آمریکایی گفتند، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه به عربستان سعودی سفر کرد و با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرد تا درباره بحران غزه و تلاش‌ها برای جلوگیری از جنگ گسترده‌تر در منطقه گفتگو کند.

مقامات آمریکایی عربستان سعودی را کلیدی برای جلوگیری از گسترش بیشتر بحران غزه در منطقه و به عنوان یک شریک اصلی در هر راهبردی برای آینده می‌دانند.

به گزارش آکسیوس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که پس از جنگ می‌خواهد تلاش‌های خود را برای دستیابی به یک توافق بزرگ بین ایالات متحده، اسرائیل و عربستان سعودی از سر بگیرد، اما تاکید کرد که این امر باید در چارچوب بازگشت به چشم‌انداز دو کشور انجام شود. 

بایدن گفت: «عربستان سعودی خواهان عادی‌سازی روابط (با اسرائیل) است. ما فرصتی داریم که منطقه را متحد کنیم و آنها هنوز هم می‌خواهند این کار را انجام دهند. اما ما باید مطمئن شویم که (بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل) درک می‌کند که برخی اقدامات برای تقویت حاکمیت فلسطینی انجام می‌شود. شما نمی‌توانید بگویید در آینده هیچ کشور فلسطینی وجود نخواهد داشت.»

یک مقام آمریکایی گفت سالیوان به عربستان سعودی سفر کرد تا درباره تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌تر دولت بایدن برای حفظ ثبات در سراسر منطقه و جلوگیری از گسترش درگیری اسرائیل و حماس گفتگو کند.

این مقام آمریکایی گفت یکی از موضوعاتی که سالیوان می‌خواست در عربستان سعودی درباره آن بحث کند، تلاش برای جلوگیری از حملات حوثی‌ها از یمن علیه کشتی‌های تجاری بین‌المللی در دریای سرخ است.

سالیوان همچنین قصد دارد در مورد چگونگی توسعه مذاکرات آمریکا و عربستان در مورد توافق بزرگی که قبل از جنگ صورت گرفت، به منظور پیشرفت به سوی صلح پایدار بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها صحبت کند.

انتظار می‌رود سالیوان روز پنجشنبه به اسرائیل سفر کند و با نتانیاهو و کابینه جنگی او برای گفتگو در مورد جنگ غزه دیدار کند.