به گزارش اکوایران، به گفته یک منبع آگاه، رئیس سازمان جاسوسی موساد اسرائیل اواخر روز جمعه در اروپا با نخست وزیر قطر دیدار کرد، موضوعی که توجهات را به یک آتش‌بس جدید احتمالی در غزه و معامله اسرا معطوف کرده است.

به نوشته رویترز، در حالی که اسرائیل روز شنبه اهدافی را در سراسر غزه بمباران کرد، اما دو منبع امنیتی مصری گفتند که مقامات اسرائیلی اکنون بیشتر مایل به همکاری در جهت آتش بس و تبادل اسرای فلسطینی با اسرائیلی‌های در دست حماس هستند.

دیدار دیوید بارنیا و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ظاهرا اولین دیدار بین مقامات ارشد اسرائیل و قطر (میانجی اصلی میان اسرائیل و حماس) از زمان فروپاشی آتش بس هفت روزه در اواخر نوامبر بوده است.

در همین حال به گفته مقامات آمریکایی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از اسرائیل خواسته است که گستره کارزار خود در غزه را کاهش دهد و آن را به عملیات‌های هدفمندتر علیه رهبران حماس تبدیل کند.

حملات یمنی

در نشانه‌هایی از پیامدهای گسترده‌تر درگیری، حوثی‌های یمن اعلام کردند که با انبوهی از پهپادها به تفرجگاه بندر ایلات اسرائیل در دریای سرخ حمله کرده‌اند. این یکی از چندین حادثه گزارش‌شده هواپیماهای بدون سرنشین در روز شنبه در این منطقه است.

دو شرکت بزرگ حمل و نقل دریایی گفته‌اند که با تشدید حملات از سوی یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، از عبور از کانال سوئز اجتناب خواهند کرد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده روز شنبه اعلام کرد که ناوشکن کارنی 14 پهپاد انصارالله را در دریای سرخ سرنگون کرده است. بریتانیا نیز گفت که یکی از کشتی‌های جنگی این کشور یک پهپاد تهاجمی را سرنگون کرده است.