به گزارش اکوایران، شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ۲۷۲۲ که خواستار افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است، رأی مثبت داد.

سرانجام، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار «افزایش ارسال کمک‌ها به غزه به منظور کاهش خطر قحطی» بود، تصویب شد.

۱۳ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رأی مثبت و روسیه و آمریکا به آن رأی ممتنع دادند.

پیش‌نویس اولیه قطعنامه پیشنهادی امارات درباره «آتش‌بش بشردوستانه در غزه» قرار بود در طول هفته گذشته به رأی گذاشته شود اما با تهدید آمریکا به وتو، به تعویق افتاد و این تصویب در واقع نسخه تعدیل‌شده آن است.

نسخه اولیه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی امارات خواستار پایان دادن سریع به درگیری‌ها در غزه بود که در این نسخه به درخواست برای «فراهم کردن شرایط برای آتش بس پایدار» تغییر یافته است.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در جلسه امشب پیشنهاد اضافه‌شدن متممی با عنوان «تعلیق خصومت‌ها» در غزه را ارئه کرد که توسط آمریکا وتو شد.

پس از تصویب این قطعنامه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به خبرنگاران در مقر این سازمان در نیویورک گفت که قضاوت درباره اثربخشی عملیات کمک‌های بشردوستانه در غزه بر اساس تعداد کامیون‌هایی که وارد غزه می‌شوند، اشتباه است.

او گفت: «مشکل واقعی این است که شیوه حمله اسرائیل، موانع بزرگی را برای توزیع کمک‌های بشردوستانه در داخل غزه ایجاد می‌کند».

عملیات کمک رسانی موثر در غزه نیازمند امنیت، کارکنان، ظرفیت لجستیکی و از سرگیری فعالیت‌های تجاری است. این چهار عنصر وجود ندارند.»

او از اسرائیل خواست تا اقداماتی را انجام دهد که موانع بر سر راه توزیع کمک‌ها را برطرف کند.