به گزارش اکوایران: حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در خصوص استعفای رئیس سازمان سنجش گفت: رییس سازمان سنجش استعفا داده است البته کار درستی نبوده است اختلاف پیش‌آمده باید حلم ورزی می‌کرد تا به نتیجه و جمع‌بندی نهایی برسد.

خسروپناه ادامه داد: هر مدیر و مسئولی نظری داشته باشد و نظرش سریع به اجابت نرسید نباید استعفا دهد. اگر رییس سازمان سنجش بر استعفایشان اصرار داشته باشد و وزیر علوم نیز استعفای وی را بپذیرد طبیعتاً وزیر شخص دیگری را جایگزین می‌کند.

وی درباره این‌که آیا وزیر علوم استعفای رییس سازمان سنجش را پذیرفته است یا خیر گفت تا جایی‌که من اطلاع دارم وزیر علوم استعفای وی را نپذیرفته است.

گفتنی است که در ۲۷ آذرماه دیوان عدالت اداری نیز پیرامون استعفای رییس سازمان سنجش اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که در ارتباط با مسئله شبهه‌ی تقلب در آزمون‌های سراسری که پورعباس، رییس مستعفی سازمان سنجش، آن را بهانه‌ای برای استعفای خود اعلام کرده است در ماه‌های اخیر جلسات متعدد کارشناسی با حضور وزیر محترم علوم، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان سنجش و معاونین آنها و تعداد کثیری از کارشناسان و اهل فن برگزار گردید و مبانی قانونی عملکرد دیوان و سازمان سنجش مورد بررسی و مداقه قرار گرفته که در قریب به اتفاق موارد، مواضع دیوان عدالت اداری از سوی حاضرین مبتنی بر قانون تشخیص داده شده و از سوی سازمان سنجش بجز تکرار برخی نکات فاقد مبانی حقوقی، مستند قانونی قابل قبولی جهت اثبات ادعا ارائه نشده است.

در ضمن در خصوص ادعای رییس سازمان سنجش و آموزش کشور در متن استعفا مبنی بر اینکه سازمان سنجش توانایی اجرای این حجم از برگشت به تحصیل متقلبان را ندارد ذکر این نکته ضروری است اولاً افراد موضوع احکام دیوان عدالت اداری متقلب نیستند و دلیلی نیز بر وجود تقلب توسط آنان تاکنون ارائه نشده است. ثانیا:چگونه است که بیش از ده برابر همین افراد با همین شرایط به موجب استفساریه مجلس با مجوز آن سازمان جهت اشتغال به تحصیل به دانشگاه‌ها راه پیدا کرده‌اند؟

عبدالرسول پورعباس، رییس سازمان سنجش آموزش کشور، در تاریخ ۲۷ آذر ماه در پی احکام بازگشت به تحصیل داوطلبان مشکوک به تقلب که توسط یکی از شعب دیوان عدالت اداری صادر شده‌ است از ریاست سازمان سنجش استعفا کرد